خبرگزاری کار ایران

مسرور در نشست با مدیرکل امور مالیاتی گیلان:

اخذ مجوز اقتصادی و تسلیم اظهارنامه مالیاتی شرط لازم برای بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۶۲۷

مدیرعامل سازمان منطقه‌آزاد انزلی گفت: براساس قانون، اخذ مجوز اقتصادی و تسلیم اظهارنامه مالیاتی شرط لازم برای بهره‌مندی فعالان اقتصادی مناطق‌آزاد از معافیت‌های مالیاتی است.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، با ریاست رضا مسرور رییس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه‌آزاد انزلی و با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان، جانشین معاونت اقتصادی استانداری گیلان و معاونان و مدیران این سازمان جلسه‌ای به‌منظور بررسی مسائل و دغدغه‌های فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی منطقه برای بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی مناطق‌آزاد برگزار شد و سازوکارهای رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاران منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست که نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی فعال در منطقه نیز حضور داشتند، رضا مسرور بر لزوم رعایت قوانین تصریح و اظهار داشت: با عنایت به جایگاه قوانین مناطق‌آزاد و اینکه این قوانین در محدوده منطقه باید ملاک عمل قرار گیرد، لازم است تا همه دستگاه‌های اجرایی با توجه به اهمیت این قوانین در چهار چوب قانون مصوب عمل کنند.

وی با اشاره به مصوبات اخذ شده درباره رفع دغدغه‌های سرمایه‌گذاران منطقه در کارگروه رفع موانع تولید منطقه‌آزاد انزلی شد و افزود: برخی مسائل مطرح شده با برقراری ارتباط مستمر و مناسب بر طرف خواهند شد و تسهیل و تسریع حضور سرمایه گذاران از اهداف اصلی سازمان منطقه‌آزاد انزلی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: اخذ مجوز اقتصادی و تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای بهره‌مندی فعالان اقتصادی از مزایا و معافیت‌های قانونی مالیاتی در این منطقه لازم بوده و باید با تسریع و کاهش بروکراسی اداری و با اجرای دقیق قوانین علاوه بر رفع موانع تولید از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان حمایت می‌شود.

رییس هیات مدیره سازمان تصریح کرد: با توجه به موارد مطروحه در جلسه از اداره کل مالیاتی انتظار داریم در چهارچوب قوانین و مقررات مناطق آزاد نسبت به اجرای قانون اقدام کند.

جواد انوری مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان در این نشست با تاکید بر شفافیت و عدالت مالیاتی، از آمادگی اداره کل متبوع خود برای برگزاری جلسه کار گروه به منظور رفع مشکلات سرمایه‌گذاران منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: می‌توان با برگزاری دوره‌های آموزشی قوانین مناطق آزاد که تابع قوانین خاصی است زمینه افزایش دانش تخصصی در این حوزه و رفع موانع تولید و حمایت از فعالان اقتصادی را فراهم کرد و مناطق‌آزاد تابع قوانین مالیاتی مخصوص خود هستند.

در ادامه این نشست طالب‌پور عضو موظف هیات‌مدیره و معاون اقتصادی سازمان منطقه‌آزاد انزلی با اشاره به ماده 13 قانون نحوه اداره مناطق آزاد گفت: شرط برخورداری از معافیت مالیاتی در مناطق آزاد تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر بوده و به تشریح مشکلات فعالان اقتصادی در این حوزه پرداخت.

آرش فرزام‌صفت، جانشین معاونت اقتصادی استانداری گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی با نگاه ملی خود محرک توسعه ملی و استان است بر لزوم ارتباط دو سویه میان فعالان اقتصادی منطقه با اداره کل مالیاتی استان برای رفع مسائل تأکید کرد.

در این نشست رییس انجمن کارآفرینان و سرمایه‌گذاران همراه رئیس هیات‌مدیره شهرک صنعتی شماره یک منطقه‌آزاد انزلی و نمایندگان جامعه بازاریان و بازرگانان ضمن قدردانی از حمایت‌های سازمان منطقه آزاد انزلی و اداره کل امور مالیاتی استان به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز