خبرگزاری کار ایران

فرماندار لاهیجان تاکید کرد:

نباید زمینی داشته باشیم که به علت کم آبی در آن کشت نشود

کد خبر : ۶۱۷۱۲۱

فرماندار لاهیجان گفت: به هیچ وجه نباید زمینی داشته باشیم که بعلت کم آبی در آن کشت نشود.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، جلسه تامین آب زراعی شهرستان لاهیجان، به ریاست امیر جانبازی با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در فرمانداری لاهیجان برگزار شد.

فرماندار لاهیجان بیان کرد: از زمستان سال گذشته جلسات مستمر و بازدیدهای میدانی از انهار ، زمین‌های شالیکاری، سردهنه ها و... صورت گرفت و تمام تلاش ها بر این شد که امسال مشکل آب زراعی نداشته باشیم و همت مضاعف مدیریت اجرایی شهرستان موجب شد مشکلی حادی بوجود نیاید و آرامش در شهرستان حفظ شود.

جانبازی خاطرنشان کرد: بیش از همه، موفقیت شهرستان در مدیریت منابع آبی را مدیون تدابیر استاندار  گیلان هستیم که با برنامه ریزی مدون جلسات متعددی را در قالب کارگروهای مختلف برگزار و بر حضور و آمادگی همه مدیران در حوزه  آبیاری تاکید کردند و حساسیت نشان دادند.

وی ادامه داد: شهرستان لاهیجان دارای حدود 24هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که 10% شالیزارهای گیلان را تشکیل می دهد و این از اهمیت خاصی برخوردار است.

جانبازی گفت: ایستگاه های پمپاژ اراضی کشاورزی این شهرستان بیش 95% آماده کار و مشکلات آن بر طرف شده است و استفاده از اعتبارات استانی برای احداث ایستگاه های جدید و لاینینگ بتنی F1.F2.F3.F4 یکی از مطالبات این شهرستان میباشد.

فرماندار لاهیجان: برنامه ریزی های شهرستان برای لایروبی انهار و زهکشی ها در سال جاری 15کیلومتر بوده که امسال با مدیریت شهرستانی و هماهنگی های بعمل آمده با سه برابر افزایش به 45کیلومتر رسیده است و مرمت کانال ها در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از بیمه محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان تصریح کرد: باتوجه به سرمای دیررس و آسیب باغات چای  بیمه محصولات کشاورزی به عنوان اطمینان خاطر کشاورز محسوب می شود و کشاورزان بیمه کردن محصولات زراعی خود را جدی بگیرند.

جانبازی اظهار داشت: لاهیجان دارای 53  پهنه آببندان بمساحت 1060 هکتار بوده که لایروبی آنها بسیار حائز اهمیت است چراکه از طرفی باعث ذخیره و تامین آب زراعی میشود و از طرفی دیگر با رهاسازی آبزیان موجب اشتغالزایی خواهد شد.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان گفت: تلاش ها بر این است  تمام زمین های کشاورزی زیر کشت برود و ما در لاهیجان به هیچ وجع نباید زمینی داشته باشیم که بعلت کم آبی در آن کشت نشود.

وی در پایان از همراهی و مساعدت کشاورزان لاهیجان قدردانی کرد و افزود: تجربه نشان داده که هر کجا همراهی و صرفه جویی کشاورزان در آبیاری شالیزار  محقق شد محصول به لحاظ کمی و کیفی افزایش یافت.

لازم به ذکر است  لطفی مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در سخنان خود به مدیریت قابل تحسین شهرستان لاهیجان اشاره کرد و افزود: در سطح استان لاهیجان عملکرد مدیریت منابع آبی منحصر به فردی را داشته و این نشان دهنده همت مضاعف و تلاش مدیریت اجرایی شهرستان است که موجب شد مشکل حادی به وجود نیاید و آرامش در شهرستان حفظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز