خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

جامعه‌ای زنده است که مردمش روح مطالبه‌گری داشته باشند/کشاورزان سرمایه‌های گیلان هستند

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۸۰۳

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه جامعه‌ای زنده است که مردمش روح مطالبه گری داشته باشند گفت: مسئولانی که در جوامع غیر مطالبه گر حضور دارند دور از اشتباه نیستد لذا باید گفت جامعه‌ای که مردم روح مطالبه گری ندارند آن جامعه مرده است.

به گزارش ایلنا از رشت، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت گفت: خداوند در قرآن بعثت  را ازجمله منت‌های معبود برای بندگانش دانستند و خاتم رسولان را برای هدایت بشری مبعوث کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی هدف اصلی و اولیه بعث را هدایت انسان به‌سوی الهی و دوری از طاغوت دانست و بیان داشت: بندگی مردم در برابر معبود، پرورش و تربیت انسان،  از اهداف رسالت است.

 وی با اذعان به اینکه مردم باید خود و دیگران را برای رسیدن به قرب الهی تربیت کنند، تصریح کرد: اقامه عدل و قسط در جامعه اسلامی از دیگر اهداف بعث است لذا اجرای قوانین اجتماعی انسان باید بر مبنای کتاب خدا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به رهایی بشر از غل و زنجیرها به‌عنوان هدف بعثت گفت: رسولان آمدند تا غل و زنجیر را از انسان‌ها بگیرد و حریت را به آن ببخشند.

فلاحتی با بیان اینکه جامعه‌ای زنده است که مردمش روح مطالبه گری داشته باشند گفت: مسئولانی که در جوامع غیر مطالبه‌گر حضور دارند دور از اشتباه نیستد لذا باید گفت جامعه‌ای که مردم روح مطالبه گری ندارند آن جامعه مرده است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه برخی از دوستان بدون توجه به تأکید بنده در خصوص عدم پیام و بنر تبریک در شهر گفت: من بر مبنای تعارف نگفتم و باز تأکید می‌کنم به‌هیچ‌عنوان از این حرکت راضی نیستم.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه تأکید می‌کنم تابنده زنده‌ام از این تعریف‌ها و تمجیدها بپرهیزید خاطرنشان کرد: نمایندگی رهبری فقط موجب افتخار است، اگرنه موقعیت دیگری برای ما ایجاد نخواهد کرد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به جایگاه علما که در طول تاریخ در میان مردم بوده و گاها مورد تعرض هم قرار می‌گرفتند گفت: این جایگاه، جایگاه مردمی است و باید در میان مردم بوده و فعالیت کند.

فلاحتی کشاورزان را سرمایه‌های استان گیلان دانست و افزود: این روزها دغدغه کشاورزان آب بوده و از مسئولان خواستارم که کشاورزان را از مسائل آگاه کنید و نگذارید کشاورزان دردمندانه سخن بگویند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مسئولان قبل از اینکه سخن دردمندانه‌ای از کشاورزان شنیده شود باید پاسخشان را در رسانه‌ها بگویند گفت: مردم ما عاقل‌اند و اگر بدانند مسئولان مربوطه کنارشان ایستاده و مانند او درد را درک می‌کند آرام‌گرفته و فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به هفته بزرگداشت ارتش مبنی بر اینکه قبل از انقلاب ارتش باید تحت فرماندهی درجه‌داران آمریکایی قرار می‌گرفت افزود: ارتش در کنار دیگر نیروها قدرتمندانه ایستاد و اجازه نداد وجبی از خاک ایران اسلامی به دست دشمنان این نظام بیفتد.

خطیب جمعه رشت با گرامیداشت شهدای ارتش که تا آخرین قطره خون در مقابل دشمنان ایستادگی کردند افزود: بر مبنای نقش ارزشمند ارتش، دشمنان با توطئه درصدد انحلال آن برآمدند و سخن تاریخی امام خمینی (ره) نقشه همه آنان را بر آب کرد.

وی با اشاره به حوادث منطقه گفت: پیروزی‌های ارتش سوریه موجب نفرت دشمنان و قدرت‌های جهانی را ایجاد کرده که منجر به روا داشتن تهمت‌هایی به ارتش سوریه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز