خبرگزاری کار ایران

حضور رئیس شورای شهر رشت در ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۷۶۷

رئیس شورای شهر رشت در ستاد اجرایی خدمات سفر استان حضور یافت و ضمن خدا قوت به فعالان این ستاد، خدمات رسانی به گردشگران نوروزی گیلان را ممتاز خواند.

به گزارش ایلنا از رشت، امیرحسین علوی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان حضور یافت و ضمن خدا قوت به فعالان این ستاد، خدمات رسانی به گردشگران نوروزی گیلان را ممتاز خواند.

وی با بیان اینکه گیلان در نوروز امسال بیش از پیش مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت،خدمات رسانی صحیح را علاوه بر جاذبه های ارزشمند فرهنگی،تاریخی و طبیعی عامل جذب گردشگران اعلام کرد.

علوی تصریح کرد: در استان گیلان به ویژه شهرستان رشت ظرفیت‌های خوبی برای توسعه گردشگری وجود دارد که بهره‌گیری از آن نیازمند تامین زیرساخت‌ها از سوی بخش خصوصی با حمایت بخش دولتی است.

در ادامه رضا علیزاده با اشاره به افزایش ورود گردشگران نوروزی در سال‌جاری، به اطلاعات موجود در خصوص میزان بازدید از موزه ها ، بناهای تاریخی و مراکز تفریحی طی 26اسفند تا 13فروردین اشاره کرد و اظهار داشت: آمارها رشدی قریب به50 درصد را نشان می دهد.

وی به گردشگران‌ خارجی در نوروز 97‌ اشاره‌کرد و با بیان‌اینکه بیشترین بازدیدکنندگان به‌ترتیب از‌ کشورهای آذربایجان، عراق، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن و هلند وارد استان گیلان شده‌اند، وجود جاذبه های ارزشمند طبیعی،تاریخی و فرهنگی گیلان و همچنین امکانات اقامتی را در میزان جذب گردشگر به استان تعیین کننده خواند.

وی تصریح کرد:‌ پتانسیل های موجود در گیلان می تواند جذب گردشگران خارجی را افزایش دهد و در این بین ثبت رشت بعنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو نمونه‌ای این از توانمندی هاست.

این مسئول گیلان را از مهمترین پایگاه‌های توریسم خوراک ایران خواند و افزود: گردشگری سلامت،گردشگری طبیعی،گردشگری دریایی و ... از جمله ظرفیت‌های گیلان است که می تواند اعتلای صنعت گردشگری استان را پدیدار نماید.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان بر ضرورت توجه اولویت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری تاکید کرد و افزود:با معرفی ظرفیت های موجود در استان موجبات جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیز فراهم می شود.

وی در پایان افتتاح فاز اول پروژه ریلی آستارای ایران به آستارای آذربایجان را فرصتی مطلوب برای توسعه گردشگری دو کشور اعلام کرد که علاوه بر منافع اقتصادی،نقش موثری در انتقال فرهنگ و هنر و مراودات اجتماعی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز