خبرگزاری کار ایران

با افزایش۵۱ درصدی‌گردشگران نوروزی‌صورت‌گرفت؛

ورود بیش از ۲۴۵ هزار گردشگر نوروزی به منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۷۸۶

روابط‌عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزادانزلی گفت: در نیمه نخست تعطیلات نوروزی سال ۹۷، گردشگران ورودی به فاز تجارت و گردشگری منطقه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، امین افقی تصریح کرد: براین اساس از ۲۷ اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین ماه سال ۹۷ تعداد گردشگران ورودی به فاز تجارت و گردشگری منطقه به ۲۴۵۰۹۰ نفر بالغ شد که در قیاس با ۱۶۲ هزار و ۳۹۸ گردشگری که در همین مدت زمانی از تعطیلات نوروزی سال قبل از منطقه دیدار کردند، بیانگر افزایش ۵۱ درصدی است.

وی افزود: ستاد خدمات سفر منطقه آزاد انزلی در زمینه اقامت گردشگران ورودی به منطقه در دور نخست تعطیلات نوروزی چنین گزارش می دهد که مراکز اقامتی این منطقه میزبان ۳۵۱۶۵ مسافر بود و این در حالی است که این تعداد در سال گذشته ۲۹۶۶۹ بوده، آماری که نشان دهنده رشد ۱۹ درصدی در ماندگاری مسافرین نوروزی است.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ترنم بهار که مجموعه متنوعی از برنامه های فرهنگی، هنری و نمایشگاه های متنوع را در بر می گیرد مهمترین عامل در افزایش گردشگران ورودی به منطقه آزاد انزلی ارزیابی می شود. به این جشنواره باید نوروز بازار منطقه آزاد انزلی را اضافه کرد، نمایشگاهی که در فاز تجارت و گردشگری و پارک جنگلی چپرپرد، صنایع دستی هنرمندان منطقه، سوغات و غذاهای استان گیلان را عرضه می کند.

افقی ادامه داد: برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و ورزشی دا (مادر) با همکاری هیات ورزش روستایی و عشایری استان گیلان در پارک جنگلی چپرپرد، نمایش های آئینی، موسیقی سنتی و پخش برنامه های مشارکتی و اجرای زنده رادیو- تلویزیونی از منطقه، دیگر دلایل رشد تعداد گردشگران ورودی به منطقه آزاد انزلی است.

وی گفت: گردشگران نوروزی منطقه آزاد انزلی می توانند از بزرگترین و مجهزترین مرکز تفریحات دریایی، زیباترین مجموعه طرح ساحلی با امکانات و تجهیزات متنوع گردشگری، تفریحات و ورزشهای دریایی و ساحلی(پاراموتور، فری سوئینگ، جت اسکی و ...)، مبلمان مدرن و سنتی، المان های نوروزی، نورافشانی، بهشت پرندگان و امکانات دیگری همچون آبنمای موزیکال و پرده آبی هوشمند بازدید کرده و از امکان خرید از مجتمع‌های تجاری منطقه بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز