خبرگزاری کار ایران

سالاری خبر داد :

اجرایی‌شدن طرح شب‌های زنده در رشت

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۷۴۴

استاندار گیلان از اجرایی شدن طرح شب‌های زنده در رشت خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،‌ مصطفی سالاری با بیان اینکه رشت اولین شهری است که طرح شب‌های زنده  در آن اجرا می‌شود، گفت: دستورات لازم به شهرداری، میراث‌فرهنگی، اصناف و ناجا برای فراهم سازی مقدمات اجرای این طرح داده شده که طی چند روز آینده اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: توسعه گردشگری شهری، مدیریت اوقات فراغت شبانه شهروندان، مسافران و گردشگران، ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال پایدار، کمک به شادابی و نشاط مردم، کمک به انسجام خانواده، استفاده از فرصت شب برای دور هم بودن اعضای خانواده در بازارهای شبانه و کمک به کاهش افسردگی، کاهش استرس، کاهش اثرات مخرب تنهایی به ویژه برای دانشجویان و سالمندان از اهداف اجرای این طرح است.

استاندار گیلان با تشریح مزایای طرح شب‌های زنده در رشت اظهار داشت: خلق و آفرینش فرصت‌های شغلی جدید در زندگی شبانه و رونق کسب و کار استان گیلان، به کارگیری بخشی از نیروی کار بدون کمترین هزینه سرمایه‌گذاری توسط دولت و شهرداری‌ها، افزایش امنیت خاطر مردم، کاهش عوامل ایجاد ناامنی، کاهش سرقت های شبانه و توسعه امنیت برای شهروندان، مسافران و گردشگران از جمله مزایای این طرح است.

به گفته سالاری، دسترسی آسان به بازار فارغ از ترافیک روزانه، کمک به توسعه و رونق گالری‌های هنری و کمک به جامعه هنرمندان فاقد مکان مورد نیاز برای عرضه آثار و کمک به رونق فروش صنایع دستی، بومی و محصولات محلی به‌ویژه برای کشاورزان و مرغدارانی که در فصول کاشت، داشت و برداشت محصول فرصت ارایه تولیدات خود به صورت مستقیم را ندارند، از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

وی درباره اقدامات اولیه برای اجرای طرح شب های زنده در رشت اظهار کرد: مکان گزینی و انتخاب محورهای گردشگری برای اجرا و ساماندهی مشاغل، توج به معماری شبانه و استفاده از قابلیت نور و نورپردازی، تامین روشنایی فضاهای عمومی، بناهای ارزشمند و تاریخی، اماکن عمومی و انتخاب تعدادی از کسبه شهر شب برای اداره و نظارت بر فعالیت و مشاغل از اقدامات اولیه در اجرای این طرح است.

رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به‌طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز