خبرگزاری کار ایران

رنجکش عنوان کرد:

معلمین امور تربیتی نقش حیاتی در پرورش دانش آموزان دارند

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۵۹۸

فرماندار آستارا گفت: معلمین امور تربیتی نقش بسیار ارزشمند و حیاتی در مسیر تربیت دانش اموزان دارند و برای پاسخگویی به آنها باید مسلط به دانش روز باشند.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش اظهار داشت: در فرهنگ آموزش و پرورش، تعلیم همیشه در کنار تربیت دیده شده است زیرا تربیت مکمل تعلیم به معنای یاد دادن علوم و فنون است چون موجب می شود تا شخص یاد گیرنده علوم در چگونگی استفاده از ان اموز مهارتی بر مبنای اموز های دینی و اخلاقی ببیند.

وی افزود: در جامعه اسلامی ما هدف از تربیت، پرورش استعدادها در مسیر اهداف و آموزه‌های دینی است و همه تلاش ها برای آن است تا انسانی تربیت شود که بتواند با دانش در مسیر خدمت به جامعه گام بردارد.

وی ادامه داد: ما نیازمند تربیت نسلی هستیم که مهارت داشته باشد؛ مهارت در ایجاد یک رابطه خوب و منطقی، مهارت در خوب صحبت کردن، در گفتمان و ایجاد دیالوگ منطقی در جامعه، مهارت در مسیر خوب زندگی کردن، زندگی که آمیخته با آموزه‌های دینی و اخلاقی باشد.

وی افزود : اینگونه تربیت های صحیح به او مهارتی می دهد که بتوانند جامعه را به سمت کمال و ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های بلند انسانی هدایت کند و اینها همه در اهداف و اصول صحیح تربیتی نهفته است.

فرماندار آستارا تصریح کرد: اگر امروز مدیر هستیم و مسئولیت دستگاهی را به عهده داریم اگر درست تربیت نشده باشیم نمی توانیم با اختیارات و امکانات و مسوول هایی که داریم در مسیر اهداف توسعه جامعه گام برداریم .

به خاطر این است که از دامن همین آموزش و پرورش نقش حیاتی در تعلیم جامعه و هدایت انسان ها دارد  و اگر افراد در نظام آموزش و پرورش خوب تربیت شوند، می‌توانند امانتدار خوبی برای مردم در مسیر خدمات رسانی باشند ، اما اگر در بحث علوم و فنون ماهر باشیم و تربیت درستی نداشته باشیم، نمی‌توانیم برای جامعه مفید باشیم و گام موثر برداریم.

رنجکش با اشاره به نقش معلم پرورشی در مدارس گفت: کسانی که در حوزه علوم تربیتی کار می‌کنند افرادی هستند که نقش مهم تربیت دهنده جامعه به ویژه جامعه هدفی که از سنین کودکی و نوجوانی در آموزش و پرورش در اختیار آنهاست، را دارند، معلم امور تربیتی نقش بسیار ارزشمند و حیاتی در مسیر تربیت فرزندان جامعه دارد که مهمترین آن وظیفه اجتماعی است.

وی اذعان کرد: یک دانش آموز در ارتباطات اجتماعی خود نیاز به الگو دارد و نزدیک ترین الگو معلم است و بیشترین کسی که می‌تواند در وی تاثیرگذار باشد، معلم امور تربیتی است و به همین خاطر در بحث گزینش افرادی که معلم پرورشی هستند ظرافت و دقت بیشتری می شود.

رنجکش تصریح کرد: به روز بودن مربیان پرورشی بسیار مهم است ما امروز با نسلی روبه‌رو هستیم که وقتی از خانه بیرون می آید تا به مدرسه برسد به خاطر دسترسی آزاد به اطلاعات و شبکه های مجازی، اطلاعات عمومی زیادی کسب می‌کند بنابراین از آنجایی که نمی توانیم این شیوه کسب اطلاعات را از آنها بگیریم، بهتر است اولاً خود را به دانش روز مسلح کنیم و در ثانی دانش آموز را به سمتی هدایت کنیم تا از این شبکه‌ها درست استفاده کند، حتی خود مربی هم می‌تواند برای آموزش از این تکنولوژی بهره بگیرد، چرا که خود مقام معظم رهبری نیز به استفاده از علوم و فنون جدید در مسیر پیشرفت تاکید کرده است.

وی گفت: اگر بخواهیم نسلی پویا داشته باشیم باید آنها را درست تربیت کنیم وگرنه همه ما ایرانی ها استعداد خواندن فیزیک و شیمی را داریم و البته در نقش تربیتی فرزندان و دانش آموزان، خانه و مدرسه مکمل یکدیگرند.

فرماندار آستارا در پایان اظهار امیدواری کرد: در حفظ ارزش های تولید شده و بازنشر آنها که خون های زیادی برای آن داده شده، با تربیت درست این آینده سازان، سهیم و کوشا باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز