خبرگزاری کار ایران

رمضان‌پور نرگسی مطرح کرد:

رسانه‌ها باید صادق، اثرگذار و شفاف عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۳۹۹

عضو شورای‌شهر رشت گفت: رسانه‌ها باید صادق، اثرگذار و شفاف عمل کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد رمضان‌پور نرگسی با تقدیر از پوشش اخبار شورا توسط رسانه‌ها اظهار کرد: رسانه‌ها همواره یار و همراه نظام و ملت بوده و پل ارتباطی مردم و مسئولین هستند.

وی افزود: همان‌طور که انتظار داریم مدیران صادق باشند رسانه‌ها نیز باید صادق‌تر بوده و امیدوارم افرادی که در این کسوت مشغول به فعالیت هستند اثرگذار باشند.

رمضان‌پور با اشاره به اینکه برخوردهای شفاف توسط رسانه‌ها آنان را اثرگذار می‌کند تصریح کرد: باید از رسانه‌ها به نحو شایسته بهره‌مند شویم و رسانه را محل امتیازخواهی ندانیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت بابیان اینکه رسانه‌ها از قدرت خود باید به نفع جامعه استفاده کنند گفت: اگر رسانه‌ای بخواهد به‌جای تنویر افکار عمومی موجب تشویش افکار عمومی بشود یقیناً مردم متوجه می‌شوند و آرزو می‌کنم در استان گیلان همه رسانه‌ها در جهت تنویر افکار عمومی قلم بزنند.

وی شورای اسلامی شهر رشت را مکان سیاست‌گذاری دانست و تصریح کرد: شورای پنجم رشت قبل از برگزاری مراسم تحلیف جلسات متعددی برگزار کرد و سیاست‌گذاری‌ها بر این مبنا بود که در حیطه وظایف خودمان ورود کنیم و در عزل و نصب‌های شهرداری دخالت نداشته باشیم.

رمضان‌پور افزود: بنده هیچ‌گونه دخل و تصرفی در انتخاب مدیران، معاونین و... در شهرداری رشت ندارم و این مهم را به‌عنوان یک استراتژی قبول دارم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه دخالت کردن در عزل و نصب مدیران شهرداری رشت موجب نقض اصل دموکراسی می‌شود بیان کرد: با این اقدام مخالف هستم.

وی با بیان اینکه اعضای شورا افراد متخصص، باتجربه و شاخص را به شهردار معرفی می‌کنند تصریح کرد: از رسانه‌ها انتظار داریم دراین‌باره با اعضای شورا همراهی کنند و چنانچه شهردار به دلایلی از پذیرفتن آن افراد امتناع کند نباید به ابزار طرح سؤال و استیضاح برای اعمال فشار به وی استفاده شود.

رمضان‌پور افزود: اعضای شورای پنجم رشت با پختگی کامل در حال فعالیت هستند.

وی درباره فعالیت مشاوران شورای رشت اظهار کرد: هیچ‌کدام از اعضای شورای پنجم رشت مشاوری تاکنون معرفی نکرده‌اند.

عضو شورای‌شهر رشت با اشاره به اتمام قرارداد مشاوران شورا تصریح کرد: قرارداد مربوط به مشاوران شورا تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و در سال جدید طی صحبت‌هایی که با رئیس شورا انجام‌شده قرار است از تعداد مشخصی از آنان به‌عنوان مدیر دفتر اعضای شورا استفاده شود.

رمضانپور درباره عملکرد شهردار رشت بیان کرد: مسعود نصرتی فردی توانمند است و از زمان حضورش آرامش به حوزه شهر و شهرداری بازگشته و مطالبات معوقه کارکنان شهرداری پرداخت‌شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به واگذاری تعدادی از املاک شهرداری رشت به برخی از مدیران و کارکنان اظهار کرد: به شهردار رشت تأکید شده که لیست کامل املاک شهرداری رشت را تهیه و به اطلاع اعضای شورا برساند.

وی افزود: یکی از املاک شهرداری رشت واقع در مسکن مهر در اختیار یکی از کارکنان شهرداری قرارگرفته بود که با توجه به تمکن مالی وی با شهردار رشت جهت بازپس‌گیری آن صحبت کردیم.

رمضانپور به مبحث شهر خلاق خوراک‌شناسی رشت اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ۷۷ کشور در شهر خلاق خوراک غذای یونسکو عضو هستند و شهر رشت به‌عنوان تنها شهر ایران در آن به ثبت رسیده و از این برند حمایت می‌کنم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه این برند می‌تواند شهر رشت را به مقصد گردشگری تبدیل کند گفت: از رسانه‌ها انتظار دارم از این برند محافظت کنند.

وی بابیان اینکه هزینه‌های مربوط به شهر خلاق خوراک رشت در دست بررسی است خاطرنشان کرد: گزارش مالی هزینه‌هایی که در راستای شهر خلاق خوراک انجام‌شده در دست بررسی است.

رمضانپور با اشاره به اینکه با اخراج کارکنان شهرداری رشت در هر حوزه و با هر عنوانی مخالف هستم اظهار کرد: با اخراج کارکنان شهرداری رشت در قالب هر عنوانی مخالف هستم و اگر قرار است تعدیل نیرو انجام شود باید برمبنای حق‌وحقوق باشد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به رویکرد اعضای شورا درباره فعالیت شهردار رشت افزود: رویکرد اعضای شورا نسبت به شهردار رشت رویکرد خوبی بوده و نصرتی شهردار چهارساله رشت است.

وی بابیان اینکه شهرداری مسئولیت خدمات شهر را در بخش‌های زیست‌محیطی و...بر عهده دارد گفت: برنامه‌هایی در قالب طرح استقبال از بهار انجام‌شده و جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت ازجمله اقدامات مناسب شورای چهارم بود.

رمضانپور به عدم اجرای پروژه‌های عمرانی طی شش‌ماهه اخیر اشاره و گفت: نباید شهروندان را گول بزنیم و در حال حاضر شهرداری رشت به علت مشکلات مالی توانایی انجام پروژه‌های عمرانی را ندارد.

وی به بودجه ۹۹۲ میلیارد تومانی شهرداری رشت در سال ۹۷ اشاره و اظهار کرد: با توجه به مشکلات مالی و غیره این بودجه قابل وصول نیست و بنده به‌عنوان یک عضو شورا تمام تلاشم را برای تحقق آن به کار می‌گیرم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: از مجموع ۹۹۲ میلیارد تومان بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت ۳۱۲ میلیارد تومان در حوزه جاری و ۶۸۰ میلیارد برای امور عمرانی در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه اولویت‌بندی پروژه‌های شهرداری رشت در بودجه سال ۹۷ حائز اهمیت است گفت: شهردار رشت در بودجه سال آینده ۳۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه و خزانه پیش‌بینی کرده است.

رمضان‌پور درباره طرح یک‌طرفه کردن برخی مسیرهای رشت گفت: در شرایط فعلی نمی‌توانیم نسبت به بازگشایی خیابان‌ها اقدام کنیم و باید از ظرفیت‌های موجود در راستای رفع مشکل ترافیکی بهره‌مند شویم.

عضو شورای‌شهر رشت به پروژه بی آر تی اشاره و تصریح کرد: اجرای بی آرتی در رشت موجب خانه‌نشینی برخی از افراد شد.

وی با اشاره به اینکه شورای ترافیک گیلان درباره طرح یک‌طرفه کردن برخی مسیرها در رشت قانع نشده، بیان کرد: به دلیل عدم قانع شدن شورای ترافیک گیلان اجرای این طرح به سال آینده موکول شده است.

رمضان‌پور به پاداش پایان سال برخی مدیران شهرداری رشت اشاره و گفت: بنده معتقدم باید در بین کارکنان انگیزه ایجاد شود و بهشت نیز در قرآن کریم در قبال کارهای نیک به انسان وعده داده‌شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت بابیان اینکه با پرداخت پاداش‌های هنگفت و خارج از عرف مخالف هستم تصریح کرد: نسبت به پرداخت پاداش‌های هنگفت و خارج از عرف حساس هستم و پاداش باید به کسانی داده شود که در طول سال خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه کرده‌اند. شهردار رشت به‌زودی لایحه پاداش کارکنان شهرداری رشت را به صحن شورا ارائه می‌کند.

رمضان‌پور درباره وضعیت پیاده راه فرهنگی رشت بیان کرد: امروزه در کشورهای توسعه‌یافته دنیا بسیاری از شهرها دارای پیاده راه هستند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت بیان کرد: اعضای شورای چهارم رشت معتقدند که پیاده راه اجراشده با طرحی که در این راستا به صحن شورا ارسال شد بسیار تفاوت دارد.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت پیاده راه فرهنگی رشت اظهار کرد: وقتی در پیاده راه قدم می‌زنم احساس می‌کنم در قبرستان گام برمی‌دارم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: صحبت‌هایی با رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت پیرامون وضعیت پیاده راه انجام‌شده و امیدواریم هم‌زمان با پانزدهم اسفند مصادف با روز درختکاری اقدامات خوبی در این بخش از رشت انجام شود تا از این حالت خارج شود.

رمضان‌پور بابیان اینکه شورای‌شهررشت به‌دوراز جناح‌بازی‌های سیاسی به فعالیت مشغول است، گفت: اعضای شورا به افراد باتجربه اعتقاد داشته و برای آنان احترام ویژه‌ای قائل هستند و امیدوارم با عنایت پروردگار و همکاری مجمع نمایندگان گیلان و اصحاب رسانه گیلانی بهتر و رشتی برتر داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز