خبرگزاری کار ایران

در جشنواره فیلم امسال صورت گرفت؛

استقبال عمومی از لاتاری، مصادره و عرق سرد/ ۵ هزار گیلانی به سینما رفتند

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۸۱۰

طی روزهای گذشته بیش از پنج هزار نفر در گیلان به تماشای فیلم های جشنواره نشسته و لاتاری، مصادره و عرق سرد با بیشترین اقبال رو به رو شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، همزمان با آغاز اکران فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فجر، استان گیلان نیز همانند سال گذشته اقدام به اکران تعدادی از فیلم های بخش سودای سیمرغ کرده است.

طی برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده هفته های قبل از آغاز این جشنواره، ۱۲ فیلم شامل جشن دلتنگی، هایلایت، مصادره، اتاق تاریک، عرق سرد، لاتاری، کامیون، شعله‌ور، امپراطور جهنم، تنگه ابوقریب، سرو زیر آب و فیلشاه برای اکران در سالن میرزاکوچک رشت درنظر گرفته شد.

افتتاحیه این مراسم نیز روز جمعه ۱۳ بهمن ماه جاری با حضور عوامل فیلم دلتنگی و با حضور فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید امیر مصباح معاون هنری و سینمایی این اداره کل، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر رشت، هنرمندان استانی و علاقه مندان به هنر سینما برگزار شد.

 طی روزهای گذشته اکران این فیلم ها در استان گیلان با استقبال خوبی در بخش کودک و فیلم های سینمایی بزرگسال همراه بود به گونه ای که با توجه به حجم بالای تماشاگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان طی رایزنی و مشورت با سازمان سینمایی کشور اقدام به اضافه کردن سانس فوق العاده در ساعت ۲۲ شب کرده است.

حسن ظهیری مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان، سرهنگ عباس بایرامی معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان، علی پورحسن مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از جمله مسئولان ارشد استانی هستند که در روزهای گذشته برای تماشای فیلم های جشنواره به محل اکران فیلم ها مراجعه کردند. 

ضرورت برگزاری نشست های نقد و بررسی در حاشیه اکران فیلم ها

فاطمه یکی از کسانی است که برای تماشای فیلم های این جشنواره به سینما میرزا کوچک رشت آمده بود با اشاره به اینکه یکی از علاقه مندان به هنر بازیگری و سینما است، اظهار کرد: خوشحالم از اینکه می توانم همزمان با برگزاری جشنواره برخی از فیلم های این فستیوال را در گیلان ببینم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از این اقدام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: در سال های گذشته همیشه از اینکه فرصتی برای دیدن فیلم های جشنواره دست نمی داد ناراحت بودم.

شهروند رشتی با اشاره به استقبال خوب گیلانیان از اکران فیلم ها، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان مربوطه چنین اقداماتی را در راستای ارتقای سطح آگاهی و دانش هنری شهروندان گیلانی در بخش های دیگر نیز ادامه دهند.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از انتظارات ما از مسئولان حوزه فرهنگ و هنر در سال های آینده دعوت از عوامل فیلم ها و برگزاری نشست های نقد و بررسی در حاشیه برگزاری این اکران ها است که امیدواریم سال آینده تحقق یابد.

شهروند رشتی برگزاری نشست های نقد و بررسی با حضور بازیگران، کارگردانان بزرگ سینمای کشور را کلاس آموزش خوبی برای هنردوستان و علاقه مندان به هنر سینما در استان برشمرد.

وی با بیان اینکه تاکنون توانسته دو فیلم این جشنواره را ببینید، گفت : حتما اگر فرصت شود باقی فیلم ها را نیز از نزدیک می بی 

افزودن سانس فوق العاده به دلیل استقبال شهروندان گیلانی

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز با اشاره به اکران فیلم های بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در استان گیلان، اظهار کرد: اکران ۱۲ فیلم این بخش از روز ۱۴بهمن ماه در استان گیلان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این اکران ها تا روز ۲۲ بهمن در سینما میرزا کوچک رشت ادامه دارد، افزود: خوشبختانه درسه روز نخست اکران شاهد استقبال خوب مردم هنردوست استان گیلان بوده ایم.

سیدامیر مصباح در ادامه بابیان اینکه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بود این فیلم ها درچهار سانس اکران شوند، گفت: با توجه به استقبال پرشور علاقه مندان گیلانی طی رایزنی های انجام شده با سازمان سینمایی کشور مجوز اضافه کردن یک سانس فوق العاده برای نمایش برخی از فیلم ها در ساعت ۲۲ شب نیز برای استان گیلان دریافت شد.

وی جشن دلتنگی، هایلایت، مصادره، اتاق تاریک، عرق سرد، لاتاری، کامیون، شعله‌ور، امپراطور جهنم، تنگه ابوقریب، سرو زیر آب و فیلشاه را از جمله فیلم های دانست که طی این مدت در استان گیلان اکران شده و می شود.

فروش ۱۲۰۰ بلیت در ساعت ابتدایی فروش اینترنتی

وی با اشاره به اکران یک فیلم در بخش کودکان، افزود: خوشبختانه با همکاری آموزش و پرورش استان گیلان و مدیران مدارس، تعداد زیادی از دانش آموزان موفق به تماشای فیلم فیلشاه در بخش کودک شده اند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه به آمار حضور تماشاگران در روزهای گذشته نیز اشاره کرد و افزود: طی سه روز نخست اکران فیلم بیش از پنج هزار نفر از این فیلم ها دیدن کرده اند. 

وی با بیان اینکه بلیت فروشی برای فیلم ها نیز به دو صورت خرید اینترنتی و حضوری درنظر گرفته شده، گفت: در همان ساعات ابتدایی اعلام آغاز فروش هزار و ۲۰۰ عدد بلیت به فروش رسید که نشان از علاقه مندی گیلانیان به هنر سینما است.

به گفته مصباح استقبال از خرید اینترنتی بلیت ها به گونه ای بوده که در همان روزهای ابتدایی بلیت برخی از فیلم ها به صورت آنلاین به اتمام رسید.

وی همچنین به استقبال از برخی فیلم ها نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون لاتاری، مصادره و عرق سرد بیش از دیگر فیلم ها با اقبال عمومی در گیلان همراه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز