خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد:

افتتاح خط کشتیرانی بندرانزلی- باکو تا ابتدای سال آینده

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۸۱۲

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افتتاح خط کشتیرانی بندرانزلی- باکو در ابتدای سال آینده خبرداد .

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، مراسم تودیع معاون فنی و نگهداری ومعارفه سرپرست معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با حضور عضو  هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و اعضای شورای معاونین در این اداره کل برگزار شد.

حسین چراغی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در این مراسم با اشاره به اهمیت بندرانزلی در بنادر شمال کشور اظهار کرد: هم اکنون در پروژه های بخش سرمایه گذاری و بخش خصوصی بیش از ۲ هزار نفر مشغول به کار هستند که از لحاظ اجتماعی نیز بندر انزلی را بسیار با اهمیت جلوه می دهد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ سعی بر اصلاح مباحث مبنایی بندر شده است خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار پورت اپراتوری و متمرکز کردن  آن در جهت چابک سازی و کارایی بندر ، نوسازی و اماده سازی تجهیزات در بخش دریایی و بندری، سرمایه گذاری بخش خصوصی که کلید توسعه بنادر بوده ، استفاده بهینه از پتانسیل های سرمایه گذار بخش خصوصی و صیانت از سواحل و تالاب انزلی از دیگر اقدامات مهم بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افتتاح خط کشتیرانی بندرانزلی-باکو در ابتدای سال آینده خبرداد و گفت: روز گذشته در همین راستا به همراه بخش خصوصی نشستی با استاندار محترم و مسولین استانی داشتیم که سالاری  رهنمودهای خوبی در جهت حمایت از ایجاد خط مسافرت دریایی و گردشگری دریایی  ارائه دادند و حمایت کامل خود را از این حوزه که می تواند در تولید ثروت و اشتغال بسیار تاثیر گذار باشد اعلام کردند.

 چراغی با بیان اینکه واحد فنی و نگهداری از واحد های پیشرو اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بوده تصریح کرد: این واحد در توسعه زیرساخت ها، روساخت ها و بخش سرمایه گزاری دولتی و خصوصی در چندین سال گذشته عملکرد مناسبی داشته است که جا دارد از مهندس مهران الماسی تشکر کنم.

وی در پایان ادامه داد: امیدوارم با همکاری و مشارکت دیگر معاونین، مهندس نوراله عباسی سرپرست معاونت فنی و نگهداری در انجام وظایف و مسئولیتهای خود موفق باشند و اقدامات موثری را در مسیر دستیابی به اهداف عالی سازمان به انجام برسانند.

 محمد رضا اله یار، عضو  هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با تقدیر از معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان عنوان کرد: لازمه فرآیندهای کاری در مجموعه های پویا و پیشرو، تغییر و تحولات است که موجب می شود که بتوانیم به موضوعات مختلف با رویکردهای جدید نگاه کنیم.

وی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان دارای دو وظیفه مهم در مبحث توسعه دریا محور دانست و متذکر شد: حفظ و حراست خط طولی نوار ساحلی استان و همچنین رویکرد توسعه پایدار متوازن سواحل از وظایف این اداره کل بوده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به خبر مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در خصوص افتتاح خط کشتیرانی بندرانزلی- باکو در چندین ماه آینده گفت: ظرفیت و پتانسیل گردشگری مناسبی در شمال کشور موجود است و افتتاح این خط کشتیرانی، خبر بسیار خوشی است که موجب می شود از دیگر ظرفیت های بندر در کنار فعالیت های اقتصادی و تجاری ان بهره مند شد.

اله یار با اشاره به تالاب بین المللی بندرانزلی و اهمیت زیست‌محیطی آن تصریح کرد: تالاب انزلی فقط برای گیلان نیست و تمام مردم کشور قلب‌شان برای این تالاب می‌تپد و سازمان بنادر نیز برای بهبود وضعیت آن با همگامی دیگر نهادها کمک می کند تا شاهد برون رفت تالاب از وضعیت نامساعد شویم.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به تعامل شهر و بندر یادآور شد: از دیگر اهداف و برنامه های سازمان، تعامل بنادر در راستای رشد و ارتقا شهرهای مجاور بوده که با طرح و برنامه ریزی که در حال انجام بوده بندر و شهر وظایفی نسبت به هم انجام دهند که خوشبختانه فعالیت های خوبی به مانند ساخت مکان های ورزشی و زیباسازی شهری از جمله موجشکن توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بندرانزلی صورت گرفته است.

گفتنی است: چراغی طی حکمی ضمن تقدیر از تلاش های "مهران الماسی" در راستای پیشبرد اهداف سازمانی و خدمات در عرصه فنی و نگهداری، "نوراله عباسی" را به عنوان سرپرست معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان منصوب کردند.

افتتاح خط کشتیرانی بندرانزلی- باکو تا ابتدای سال آینده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز