خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز؛

بخش سکته مغزی حاد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۳۲۸

اولین بخش سکته مغزی حاد (استروک) دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیمارستان پورسینای رشت افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم افتتاح اولین بخش سکته مغزی حاد (استروک) در این دانشگاه گفت: این بخش با اهداف درمان حاد سکته‌ مغزی، پیشگیری از عوارض، پیشگیری ثانویه از سکته‌ مغزی مجدد، تسریع به حرکت درآوردن مجدد بیماران و فراهم کردن بازتوانی در مراحل اولیه به بهره برداری رسیده است.

شاهرخ یوسف زاده چابک افزود: بخش استروک، یکی از بخش‌های بیمارستانی است که منحصر به بستری بیماران سکته‌ مغزی بوده و هدف آن مراقبت و درمان بیماران سکته‌ مغزی در فاز حاد و دوره‌ی ناپایدار است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: با مراجعه بیماران سکته مغزی ظرف مدت کمتر از 3 ساعت پس از بروز این بیماری، این امکان فراهم می شود تا با تزریق مناسب دارو های خاص، لخته های خون ایجاد شده ناشی از سکته مغزی در داخل عروق، از بین رفته و جریان خون به مغز برگردانده شود.

وی با اشاره به اینکه هر چه زمان انتقال فرد به بیمارستان کمتر شود، احتمال بهبودی فرد بیشتر می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تعداد زیادی از افراد پس از بروز سکته مغزی نمی توانند از عهده کارهای روزمره زندگی خود برآیند و نیازمند کمک دیگران هستند که در صورت اقدام سریع و به موقع، می توان تا حد زیادی از بروز این مشکلات پیشگیری کرد. در یک سال اخیر، بیش از 200 بیمار سکته مغزی با مراجعه به بیمارستان پورسینا با دریافت مراقبت های ویژه، از خطرات ناشی از سکته و عوارض آن نجات یافته اند. با افتتاح بیمارستان پرفسور سمیعی در سایت لاکان نیز خدمات رسانی به بیماران سکته مغزی افزایش خواهد یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با افتتاح این بخش، امکانات و تجهیزات پیشرفته تری در اختیار بیماران سکته مغزی قرار می گیرد، اظهار امیدواری کرد: با ارایه خدمات مطلوب، گام های موثری در بهبود کیفیت خدمت رسانی به بیماران سکته مغزی در رشت و سایر بیماران اعزامی از شهرستان های استان برداشته شود.

اولین بخش سکته مغزی حاد (استروک) دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با 8 تخت و زیربنای 78 متر مربع و هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد ریال، ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی گیلان و کارکنان دانشگاه در مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت افتتاح شد.

گفتنی است: بیمارستان پورسینا سال 95 با اجرای مناسب برنامه مدیریت بیماری های سکته مغزی، در لیست بیمارستان های منتخب وزارت بهداشت قرار گرفت. در حال حاضر بخش داخلی اعصاب بیمارستان پورسینا، علاوه بر این 8 تخت استروک، دارای 40 تخت بستری نیز می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز