خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خبر داد:

حمایت تسهیلاتی برای اجرای طرح‌های صنایع دستی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۴۵۶

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از حمایت تسهیلاتی برای اجرای طرح های صنایع دستی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده با اشاره به نقش صنایع‌دستی در ابعاد مختلف و پتانسیل‌های موجود در این حوزه اظهار داشت:صنایع دستی پلی میان اقتصاد و فرهنگ است که توسعه آن نه تنها به اشتغال زایی و اقتصاد، بلکه به معرفی فرهنگ اصیل ایرانی کمک شایانی می کند.

وی تولیدات سنتی را ابزاری منحصربفرد برای دستیابی به افزایش تولید ملی و اهداف کلان اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد و تاکید کرد: آنچه مسلم است عرصه صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که مصداق بارز این اهمیت را می‌توان در توجه و تاکید مقام معظم رهبری حیطه ابلاغ سیاست ‌های کلی برنامه ششم توسعه مشاهده کرد که در بند 51 این سیاست ‌ها به طور مشخص و محرز بر حمایت از صنایع‌ دستی تاکید و توصیه شده است.

این مسئول با اشاره به نقش صنایع دستی در توسعه فضای کسب و کار و درآمدزایی بومی،تولیدات سنتی در گیلان را نمونه ای ممتاز در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: تولیدکنندگان صنایع دستی بعنوان میراث بانان فرهنگ و تمدن این استان برای گسترده سازی سطح فعالیت‌های خود نیازمند حمایت‌های دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستند.

علیزاده با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته در گیلان با محوریت صنایع دستی خاطرنشان کرد: تاکنون 157طرح جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های ملی، رفاه، تجارت و سینا معرفی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان حجم اعتبار تسهیلات اعطایی برای این تعداد طرح را 33میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام کرد و گفت:درحال حاضر امکان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به ویژه در حوزه اشتغال روستایی فراهم است و فعالان صنایع دستی و علاقمندان به ایجاد اشتغال پایدار روستایی می توانند نسبت به ارائه طرح خود اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز