خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت مطرح کرد:

لزوم حفظ میراث معنوی و پاسداشت مشاهیر علمی شهرستان شفت

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۰۰۴

فرماندار شفت با اشاره به وجود ظرفیت‌های فرهنگی و علمی بنام در شفت نظیر میرزای شفتی و آقاسیدمحمد باقر شفتی و لزوم جانمایی و نصب تندیس مشاهیر این شهرستان گفت : برای پاسداشت میراث معنوی شهرستان شفت باید برنامه ریزی شود.

به گزارش ایلنا از شفت، محمدرضا محسنی امروز در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به حضور دانش آموزان در آیین گرامیداشت روز 13 آبان بیان کرد: ارتقای سطح آموزشی دانش آموزان در سطح مدارس باید همواره مورد پیگیری قرار گیرد .

وی با بیان اینکه پرسش مهر می‌تواند مطالبات دانش آموزان را وارد چرخه مدیریت و تصمیم گیری کند، افزود: روش های تحقیق باید در مدارس آموزش داده شود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه فرهنگ تحقیق و پژوهش باید در مدارس نهادینه گردد افزود : دانشگاه محل چیدن میوه پژوهش است و این عامل سبب نوآوری  و تولید علم خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های فرهنگی و علمی  بنام در شفت نظیر میرزای شفتی و آقاسیدمحمد باقر شفتی و لزوم جانمایی و نصب تندیس مشاهیر این شهرستان  افزود : برای پاسداشت میراث معنوی شهرستان شفت باید برنامه ریزی شود.

محسنی در ادامه از آموزش و پرورش و شهرداری شفت خواست به منظور گرامیداشت مقام معلم ،  تکمیل و نصب سردیس معلم فداکار را نیز پیگیری کنند.

نماینده عالی دولت در شفت بر لرزوم جلوگیری از عرضه مواد غذایی توسط دست فروشان دوره گرد در حاشیه مدارس تاکید کرد و افزود : آموزش و پرورش ، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان این موضوع را مورد پیگیری قرار دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه اهمیت حفاظت از محیط زیست باید از  دوران ابتدایی در کلاس های درس تبیین شود افزود : آموزش های فراگیر حلقه مفقوده مدیریت پسماند است.

محسنی فرهنگ سازی در مدیریت پسماند را یک دغدغه برشمرد و افزود : خرده فرهنگ ها بر اساس تمرین در جامعه به عرف و بازخوردهای اجتماعی تبدیل می شود که کارایی بالایی را در پیشبرد امور دارند.

وی با اشاره به اینکه ذهن دانش آموزان مانند زمین آماده ی کشت است و در صورت برنامه ریزی می تواند محصولات ارزشمندی به جامعه بشری ارزانی دارد افزود : سمن زیست محیطی دانش آموزان شفت با محوریت اداره حفاظت از محیط زیست این شهرستان و همکاری آموزش و پرورش و دستگاه های ذیربط  تشکیل گردد .

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه 50 مدرسه متروکه در این شهرستان وجود دارد افزود : تغییر کاربری و واگذاری قانون مند این واحد ها می تواند از تخریب آنها جلوگیری و زمینه بهره وری از آن را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه مدیران مدارس مسوولیت حفاظت از مدارس در زمان بارش برف را برعهده دارند تصریح کرد: اقدامات لازم از هم اکنون باید برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز