خبرگزاری کار ایران

در همایش ملی «تغییر اقلیم و امنیت انرژی» مطرح شد:

توجه به تغییر اقلیم در طراحی خطوط و پست‌ها جهت افزایش تاب آوری شبکه انتقال

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۷۰۱

نخستین همایش کشوری «تغییر اقلیم و امنیت انرژی» با حضور اساتید برجسته و بنامی از دانشگاه‌های صنعتی شریف، علم و صنعت و گیلان در دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، به همت کار گروه تخصصی آب و انرژی و اداره کل پدافند غیرعامل استان گیلان و با همکاری صنعت آب و برق استان گیلان، دانشگاه گیلان و اداره کل پدافند غیرعامل استان گیلان، نخستین همایش" تغییر اقلیم و امنیت انرژی " در دانشگاه گیلان برگزار شد.

این همایش با حضور مقامات کشوری با موضوعات مختلفی نظیر تغییر اقلیم در ایران با تاکید بر فرین های اقلیمی 30 سال اخیر، اثر تغییرات آب و هوایی بر پایداری و امنیت انرژی برق، مکانیسم های جبرانی برای کاهش اثرات سوء تغییر اقلیم و راهکارهای عملی در مواجهه با تغییر اقلیم و امنیت انرژی شروع بکار کرد.

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص هدف همایش " تغییر اقلیم و امنیت انرژی " بیان داشت:هدف از برگزاری این همایش، فراهم نمودن بستری مناسب برای تبادل افکار و اندیشه های نوین محققان، اساتید، مدیران ، کارشناسان و خبرگان علمی و فنی است.

عظیم بلبل آبادی با اشاره به اینکه استان گیلان ، یکی از استانهای پیشرو در زمینه مهم پدافند غیر عامل است، افزود:در طی سالهای گذشته از جمله سال 83 و 86 و همچنین در سال 95 استان گیلان بارش برف سنگین را تجربه کرد که با توجه به نوع و مدت زمان بارش، این بارش ها بی ارتباط با تغییر شرایط آب و هوایی نمی‌تواند باشد.

وی افزود: در ارتباط با بارش برف در بهمن ماه سال 96 از حدود 2875 کیلومتر مدار خطوط انتقال و فوق توزیع منصوبه در سطح استان ، 1075 کیلومتر مدار تحت تاثیر بارش برف قرار گرفت و مجموعا 12 میلیارد تومان خسارت را برای شبکه برق گیلان به همراه داشت.

بلبل آبادی افزود: در شهریور ماه سال جاری نیز با افزایش دمای متوسط نسبت به مدت مشابه در سال 95 رو به رو بوده ایم که این موضوع موجب افزایش رشد پیک بار غیرهمزمان استان به میزان 7 درصد و همچنین افزایش مصرف انرژی 6 ماهه اول سال 96 نسبت به سال 95 به میزان 12.42 درصد شده است که بخشی از این افزایش مصرف انرژی بی ارتباط با تغییرات شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان گیلان نیست.

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به راهکارهای برق منطقه ای گیلان در خصوص تغییر اقلیم اشاره کرد و گفت: شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با توجه به چالش‌هایی که امسال و سال‌های گذشته از نظر گرما و سرمای زیاد که ناشی از تغییر اقلیم بوده راهکارهای متفاوتی را برای مقابله با تغییر اقلیم اتخاذ کرده است. از جمله این راهکار ها، بازنگری در طراحی خطوط بود تا در طراحی خطوط برای برق گیلان، پهنه آب و هوایی فوق سنگین را مد نظر قرار بدهیم و طراحی بر این اساس صورت گیرد.

بلبل آبادی تصریح کرد: استفاده از پستهایGIS بجای پستهای معمولی نیز از دیگر راهکارهای شرکت بودکه ضمن کاهش ابعاد زمین به نصف برای احداث پست، معماری و نمای ساختمان پست مثل دیگر ساختمانهای مسکونی شهر می باشد که از نظر پدافند غیرعامل حائز اهمیت بسیار می باشد.

وی ادامه داد: نصب تجهیزات پست در داخل سوله و به صورت INDOOR از دیگر اقدامات مهم شرکت بود که این تجهیزات را در برابر ریزگرهای احتمالی مقاوم می سازد. به عبارتی شرکت برق گیلان در برنامه ریزی و طراحی خطوط و پستها شرایط اقلیمی و آب و هوایی را مد نظر قرار داده تا تاب آوری شبکه انتقال را افزایش بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز