خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

ارتقای فرهنگ جامعه با تعامل تمام دستگاه‌ها محقق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۹۵۰

نماینده ولی فقیه در گیلان بر شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن آسیب‌ها در مساجد تأکید کرد و گفت: ارتقای فرهنگ جامعه با تعامل و همکاری تمام دستگاه‌ها محقق می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در جلسه ستاد رسیدگی به امور مساجد استان با اشاره به بیان بعضی از دردهای جامعه، مساجد و نمازگزاران در این جلسه اظهار کرد: نقاط ضعف مساجد باید بررسی و مشخص شود.

وی بر برطرف کردن نقاط ضعف در مساجد تأکید کرد و افزود: مشخص کردن تعداد روحانیون مورد نیاز برای مساجد استان، بودجه مورد نیاز و مسؤولیت اداره مساجد از موضوع‌های لازم و ضروری است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بعضی از مشکلات مساجد با توجه به امکانات موجود در منطقه قابل برطرف کردن است، تصریح کرد: تمام مشکلات مساجد را نمی‌توان با امکانات موجود در استان برطرف کرد.

آیت‌الله قربانی، خواستار همکاری دستگاه‌های قضایی و فرهنگی گیلان در راستای ارتقای فرهنگ جامعه شد و بیان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تبلیغات اسلامی گیلان و ائمه جمعه باید در زمینه مذکور کمک کنند.

وی متذکر شد: علما و روحانیون تنها نباید به مسائل سیاسی بپردازند بلکه در سخنرانی‌ها و نوشته‌های خود به امور زیربنایی نیز توجه داشته باشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در رأس نظام اسلامی ولی فقیه به عنوان روحانی دردآشنای جامعه وجود دارد، اظهار کرد: مسائل را می‌توانیم با ولی امر مسلمین درمیان بگذاریم و ایشان نسبت به مسائل جامعه اشرافیت کامل دارند.

آیت‌الله قربانی به وجود مراجع عظام تقلید اشاره کرد و یادآور شد: مراجع تقلید در جریان مسائل هستند و مواردی که نمی‌توان با تشکیل کمیسیون‌ها و امکانات موجود در منطقه برطرف کرد، می‌توانیم از مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید کمک بگیریم و بر مشکلات فائق آییم.

بیمه مساجد گیلان جدی گرفته شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور به موفقیت‌های ستاد رسیدگی به امور مساجد استان اشاره کرد و گفت: در رابطه با مساجد با ضعف‌هایی مواجه هستیم که از طرف ستاد نیست زیرا مواردی که به تصویب می‌رسد در مرحله اجرا در دستگاه‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری، وجود مهرهای متعدد در مساجد را از مشکلات عنوان کرد و افزود: طرح یکسان‌سازی مهر مساجد در بسیاری از مساجد گیلان اجرایی شده و در بعضی از مساجد در حال پیگیری هستیم.

وی از راه‌اندازی وب سایت امور مساجد گیلان به منظور ارائه اخبار مساجد استان خبر داد و بیان کرد: کانال تلگرامی به منظور اطلاع‌رسانی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه تعداد 102 جلسه حل اختلاف به منظور ایجاد تفاهم بین ائمه جماعات، هیئت‌های امنا، پایگاه‌های مقاومت، کانون‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی در استان برگزار شده است، تصریح کرد: ستاد رسیدگی به امور مساحد به‌دنبال اصلاح بین طرفین از طریق عاطفی است.

یاری بر بیمه مساجد تأکید کرد و متذکر شد: افراد در صورت وقوع حادثه در مساجد باید بیمه باشند ضمن اینکه بیمه اموال مساجد از اهداف ما است.

وی با اشاره به وجود حدود سه هزار مسجد در گیلان، اظهار کرد: ائمه جمعه در تریبون نماز جمعه و همچنین رسانه‌ها به صورت جدی به موضوع بیمه مساجد بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز