خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشن گلریزان برای کمک به آزادی زنان در بند گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۱۰۱

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از برگزاری جشن گلریزان برای کمک به آزادی زنان در بند گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان بیان کرد: ارتقای آگاهی عمومی مردم راهی برای توسعه جامعه است.

فاطمه رفیعی با بیان اینکه پیگیری مطالبات عمومی بانوان و پیاده شدن حقوق شهروندی آنان از اولویت های اصلی ماست، خاطرنشان کرد: زنان‌ یکی از محورهای اصلی در بنیان خانواده هستند.

رفیعی با اشاره به نقش بنیادین بانوان در آرامش و آسایش خانواده، گفت: در جامعه امروزی بسیاری از بانوان نقش مهمی در تامین معاش خانواده و فعالیت های اقتصادی ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد:با پیگیری‌ها و بازدیدهای صورت گرفته توسط امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در وهله اول 32 نفر از این بانوان شناسایی شدند که در حال حاضر به 26 نفر رسیده اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه این 26 زن و دختر در بند نسوان زندان های استان گیلان هستند، افزود: در سه شهرستان گیلان شامل رشت، تالش و لاهیجان بند نسوان وجود دارد که در برخی موارد این بانوان با فرزندان خردسالشان در بند هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت:  باید بدنیال راهی برای جذب حمایت های مردمی برای آزادی این زنان باشیم که طرح آزادی زنان در بند از قربان تا غدیر یکی از اقدامات صورت گرفته در این عرصه با همکاری فرمانداری، اداره کل زندان ها، شهرداری، صدا و سیما و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط است.

وی از برگزاری جشن گلریزان برای کمک به آزادی زنان در بند گیلان خبر داد و بیان داشت: جرم این زنان تنها اشتباهات مالی و حقوقی است و این زنان جرم هایی همچون خیانت، سرقت و قتل انجام نداده اند.

رفیعی  ادامه داد: این جشن به مناسبت عید غدیر خم و میلاد باسعادت امام علی نقی (ع) ساعت 10 صبح روز چهارشنبه، ۱۵ شهریور در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان افزود: شماره حساب 549623125 ستاد دیه گیلان در بانک کشاورزی برای کمک به زنان زندانی است و خیرین می‌توانند جهت کمک به این زنان که به علت عدم آگاهی حقوقی در بند هستند، را به آغوش گرم خانواده‌ها بازگردانند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز