خبرگزاری کار ایران

در استان گیلان افتتاح شد؛

اولین دوره‌ آموزشی متمرکز کتاب‌های تازه تالیف پایه یازدهم فنی و حرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۰۶۲

اولین دوره‌های آموزشی متمرکز کشوری کتاب های تازه تالیف پایه یازدهم فنی و حرفه ای در دروس مرتبط با دریا در استان گیلان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی،‌ با حضور مدیرکل امور دریانوردان و سازمان تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی و رئیس اداره استانداردهای دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی سومین دوره آموزش ضمن خدمت هنر آموزان هنرستان دریایی کشور و اولین دوره های آموزشی متمرکز کشوری کتاب های تازه تالیف پایه یازدهم فنی و حرفه ای در دروس مرتبط با دریای در استان گیلان افتتاح شد.

علی اکبر مرزبان، مدیرکل امور دریانوردان و سازمان تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مبادلات تجاری دنیا از طریق دریا صورت می‌گیرد، اظهار کرد: پتانسیل مناسبی برای تربیت دریانوردان در کشور وجود دارد که می توان در آینده بسیار نزدیک از آنان به عنوان نیروی متخصص بهره مند شد.

وی با بیان اینکه دریانوردان نیروی محرکه صنعت دریا هستند، افزود: حوزه دریا در دو بخش نظامی و اقتصادی مورد توجه بوده است که به ترتیب نیروی راهبردی دریایی جمهوری اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی نقش اصلی در این حوزه داشته است.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ۴۷ مرکز تخصصی دریایی داریم، خاطرنشان کرد: سیاست سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی ایران  این است که با کمک آموزش و پرورش بتوانیم از هنرجویان دانشکده‌های دریایی در شناورهایی زیر پانصد تن استفاده شود. 

نصرت الله علی پور، رئیس اداره استانداردهای دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم ضمن تقدیر از همکاری نداجا و آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: برای اینکه در راستای سیاست ها و اهداف تعیین شده حرکت کنیم باید با تمامی دستگاه‌های مربوطه همیاری و همکاری مورد نیاز را با هم داشته باشند و مشارکت کنند.

وی‌متذکرشد: در سالی که توسط رهبرمعظم انقلاب، سال"اقتصاد مقاومتی؛تولید و اشتغال" نام گرفته امیدواریم دست به دست هم بدیم تا بتوانیم در راستای تجلی اهداف کشور در توسعه اقتصاد دریا محور حرکت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز