خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

ارسال ۳۱۰ اثر به دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی تئاتر شهروند لاهیجان

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۸۳۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ۳۱۰ اثر به هشتمین جشنواره ملی تئاتر شهروند در لاهیجان ارسال شده است.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، فیروز فاضلی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نشست خبری رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر شهروند در لاهیجان اظهار کرد: هنر بهترین ابزار انتقال پیام است. 

وی با بیان اینکه اجرای تئاتر یکی از راهکارهای در گیر کردن افکار شهروندان به حقوق شهروندی است گفت: با اجرای تئاتر در معابر عمومی تماشاگران خود جزء صحنه خواهند شد. 

فاضلی اذعان داشت: مدیر و مدیریت کردن در عرصه هنر معنایی ندارد چرا که هنرمند خود ابزار مدیریت افکار جامعه را برعهده داشته و در این راستا تلاش می کند. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: گفتمان از مقوله های مهم و مورد توجه در تئاتر شمرده می شود. 

وی به سه مقوله مهم در گفتمان اشاره و اضافه کرد:  اندیشه انسان به کنش زبان تبدیل شده و کنش زبان به مرور زمان به رفتار تبدیل می شود و این سه موارد به نوعی وابسته یکدیگر بوده و این روند به صورت مداوم، فرهنگ جامعه را تشکیل خواهد داد. 

فاضلی به تئاتر شهروند لاهیجان اشاره و خاطر نشان کرد: با تلاش وکوشش مسئولان لاهیجان  چندین سال متوالی تئاتر شهروند در این شهرستان اجرا شده و خواهد شد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در هشتمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان از ٢٥ استان ٣١٠ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد گفت: پس از ارزیابی های صورت گرفته در این جشنواره ١٥ اثر نمایشی در بخش مسابقه و ٥ اثر نمایشی در بخش کودک برگزیده و اجرا خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه مفهوم تئاتر در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: با نهادینه کردن فرهنگ تئاتر شهروند می توان از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد. 

  هشتمین جشنواره ملی تئاتر شهروند لاهیجان از ٢٥ مرداد آغاز و ٢٨ مرداد به اتمام خواهد رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز