خبرگزاری کار ایران

فرماندار بندرانزلی مطرح کرد:

نیاز به اراده ملی برای پیگیری مسائل مربوط به تالاب انزلی

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۲۴۹

میرشمس مؤمنی زاده در بیست و یکمین کارگروه ملی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کار ویژه مرزی شورای امنیت کشور اظهار کرد: برای پیگیری مسائل مربوط به تالاب انزلی نیاز به اراده ملی داریم.

 به گزارش ایلنا از بندرانزلی، میرشمس مؤمنی زاده در بیست و یکمین کارگروه ملی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کار ویژه مرزی شورای امنیت کشور  اظهار کرد: تالاب یک سرمایه ارزشمند ملی و متعلق به همه ایران و نسل‌های آینده است.

وی با اذعان به اینکه اگر به مسئولیت خودمان خوب عمل نکنیم باید پاسخگوی نسل‌های آینده باشیم گفت: تاکنون بحث‌های تئوری زیادی مطرح‌شده و باید این مباحث عملیاتی شود.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با تأکید بر اینکه آنچه امروز موجود است با گذشته تفاوت دارد افزود: برای پیگیری مسائل مربوط به تالاب نیاز به اراده ملی داریم  و باید تلاش کنیم که این اراده در هر سطح از مسئولان استانی و کشوری را ایجاد کنیم.

وی بابیان اینکه باید در برنامه‌های ملی احیای تالاب و مباحث مرتبط با آن در اولویت قرار گیرد تصریح کرد: ما تجربه تلخی را در خصوص دریاچه ارومیه داشتیم و نباید کشور این تجربه تلخ را تکرار کند و باید ضمن ایجاد اراده ملی، در اولویت ملی قرار گیرد.

وی افزود: از ورود آلودگی‌های وارده به تالاب باید از نظر عملیاتی و اجرایی جلوگیری شود.

وی با اذعان به اینکه تصرف و تعدد مسئولیت‌ها و وظایف و تداخل آن با یکدیگر مشکل‌ساز شده است بیان کرد: باید یک متولی معین در خصوص مشکل تالاب مشخص شود و چنانچه متولی فعال و مسئولیت‌پذیر باشد تشکیلات قضایی شهرستان و استان آماده همکاری در این خصوص هستند.

مؤمنی زاده بابیان اینکه باید شاهد تحول جدی در اجرا باشیم تصریح کرد: ساخت‌وسازهای موجود در حاشیه و خود تالاب در طی ۴۰ سال اخیر شکل‌گرفته که باید در ابتدا آن را متوقف و سپس آن را ساماندهی کرد که برای این منظور باید بر اساس کنوانسیون رامسر بستر و حریم تالاب مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه بندر انزلی سه مشکل اساسی دارد گفت: در بحث دریا در ارتباط با حریم، رقوم و تراز، در بحث میراث فرهنگی و گردشگری در شهر و حریم تالاب سه مشکل اساسی بندر انزلی است و اگر بخواهیم هر سه این‌ها را مدنظر قرار دهیم و عملیاتی نکنیم چالش‌هایی را برای ما در پی دارد.

نیاز به اراده ملی برای پیگیری مسائل مربوط به تالاب انزلی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز