خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خبر داد:

سد بیجار یکی از منابع تامین آب شرب شهرهای گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۶۳۴

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان سد شهر بیجار را یکی از منابع مطمئن برای تامین آب شرب شهرهای گیلان ذکر کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، لطفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان سد شهر بیجار  را یکی از منابع مطمئن برای تامین آب شرب شهرهای گیلان ذکر کرد و گفت: آب شرب 70 درصد از جمعیت شهری استان از سد مذکور تامین می‌شود و اکنون 78 میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد.

لطفی تصریح کرد: ظرفیت حجم ذخیره مخزن سد مذکور حدود 105 میلیون متر مکعب است ضمن اینکه سال گذشته مقدار 54 میلیون متر مکعب آب پشت سد شهربیجار ذخیره داشتیم و حجم آب ذخیره در سال 94 مقدار 31 میلیون متر مکعب به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان، سد شهربیجار را سدی تازه ساخت خواند و بیان کرد: آبگیری سد مذکور با توجه به اینکه مدیریت آب به صورت منظم صورت گرفته است، از شرایط مناسبی برخوردار می باشد.

 لطفی به گزارش تحلیلی حجم آب ورودی به سد سفیدرود از سال 79 ـ 80 تا سال 95 ـ 96 اشاره کرد و گفت: در سال آبی 94 – 95 حدود 2 میلیارد و 181 میلیون متر مکعب حجم آب ورودی به سد سفیدرود بود و این حجم در سال آبی 95 ـ 96 به حدود یک‌میلیارد و 789 میلیون متر مکعب رسیده است البته حدود 75 روز تا پایان سال آبی جاری فرصت داریم و این عدد می‌تواند به حجم آب پشت سد در سال قبل نزدیک‌تر شود.

وی با اشاره به آمار حجم ورودی بلندمدت سد سفیدرود، خاطرنشان کرد: میانگین 50  سال گذشته حجم ورودی آب سد سفیدرود 3 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب است ضمن اینکه میانگین 40 ساله حجم ورودی آب سد سفیدرود 3 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان، میانگین 30 ساله حجم آب ورودی به سد سفیدرود را 3 میلیارد متر مکعب ذکر کرد و یادآور شد: میانگین 20 ساله حجم آب ورودی به سد سفیدرود 2 میلیارد متر مکعب به ثبت رسیده و میانگین 10 سال حجم آب ورودی به سد یک میلیارد و 300 میلیون متر مکعب است.

 لطفی با بیان اینکه میانگین پنج ساله حجم ورودی به سد سفیدرود یک‌میلیارد و 400 میلیون متر مکعب است، اظهار کرد: میانگین سه ساله حجم آب ورودی به سد سفیدرود یک‌میلیارد و 186 میلیون متر مکعب است البته حجم ورودی سال 95 ـ 94 مقدار 2 میلیارد و 253 میلیون متر مکعب است و این امر نشان می‌دهد در کف منحنی هستیم ضمن اینکه امکان دارد حجم آب ورودی سالانه افزایش پیدا کند به این شرط که آب اختصاص داده شده خود را حفظ کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز