خبرگزاری کار ایران

مدیر امور آبفای رشت خبر داد:

ساماندهی فاضلاب منطقه گلسار با بهره‌برداری از تلمبه‌خانه شرقی رشت

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۱۲۶

مدیر امور آبفای رشت از ساماندهی فاضلاب منطقه گلسار با بهره برداری از تلمبه‌خانه شرقی رشت خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت ، فرزین فرخی مدیر امور آبفای رشت با تشریح وضعیت فاضلاب منطقه گلسار اظهار داشت: در سنوات گذشته تمامی فاضلاب مناطق بلوار گیلان ، بخشی از شهرک بهشتی ، خیابان‌های دیلمان و استاد معین در کانال 1500 متری حاشیه مناطق مسکونی تخلیه می شد.

وی در ادامه افزود: برای رفع وضعیت نامطلوب بهداشتی ناشی از تخلیه و رسوب گذاری فاضلاب که از سالیان گذشته دامنگیر مناطق مذکور بود پس از بررسی نسبت به طراحی خطوط انتقال و تکمیل تلمبه خانه شرقی رشت اقدام شد.

فرخی آماده سازی تلمبه خانه شرقی شهر رشت را از اهم اقدامات این امور در راستای رفع مشکلات فاضلاب مناطق یاد شده دانست و تصریح کرد: این تلمبه خانه از پروژه های بانک جهانی بود که هم اینک درحال تکمیل و بزودی آماده بهره برداری خواهدشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تکمیل خط انتقال اصلی به تصفیه خانه فاضلاب در منطقه شرقی با هزینه 3800 میلیون ریال شامل رفع معارض و گابیون بندی حاشیه رودخانه و لوله گذاری خط انتقال 1200 میلی متر با لوله های فایبرگلاس GRPتا امروز 98 % پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا پایان تیر ماه سال جاری به اتمام رسد .

مدیر امور آبفای رشت هزینه کرد تکمیل خط اصلی ورودی به تلمبه خانه و اتصال شبکه فاضلاب بلوار گیلان را 9000 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این پروژه با استفاده از لوله GRP به قطر 600 و 1400 میلی متر اجرا شد و 95٪ پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در خاتمه یادآور شد: طراحی و اجرای خط جمع کننده فاضلاب منتهی به کانال زهکش با برآورد هزینه 21000 میلیون ریال با لوله GRP به قطر 600 و 800 میلی متر اجرا گردید و 90٪ پیشرفت فیزیکی داشته است.

گفتنی است با بهره برداری از این پروژه ها امکان انتقال فاضلاب کلیه مناطق شرقی به تصفیه خانه فاضلاب فخب رشت نیز فراهم خواهد شد .

ساماندهی فاضلاب منطقه گلسار با بهره‌برداری از تلمبه‌خانه شرقی رشت

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز