خبرگزاری کار ایران

معاون اداره گردشگری گیلان با توجه به شروع ماه رمضان:

بازگشایی رستوران‌های بین راهی با مجوز قانونی میسر است

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۱۳۷

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از تشدید نظارت به واحدهای پذیرایی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،  نشست کمیته گردشگری با موضوع بازگشایی واحدهای پذیرایی بین راهی در ماه مبارک رمضان و ساماندهی خانه مسافرها برگزار شد.

در این نشست که با حضور نمایندگان دادگستری ، نیروی انتظامی ، فرمانداری و برخی صاحبان تاسیسات گردشگری برگزار شد؛ حمیدرضا آذرپور با اشاره به شروع ماه مبارک رمضان و انجام سفر به قصد سیاحت و زیارت اظهار داشت: ساماندهی واحدهای پذیرایی بین راهی به عنوان یک ضرورت از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان دنبال می شود و در این راستا جلسات متعددی با دستگاه های نظارتی برگزار گردید.

وی بر لزوم فراهم کردن امکانات برای ورود گردشگران به استان تاکید و افزود: تامین اغذیه یکی از نیازهای گردشگران است که باید به خوبی و با رعایت شئونات اسلامی مرتفع شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از تشدید نظارت به واحدهای پذیرایی در ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح نمود: تجهیز و پاکیزگی نمازخانه‌های واحدها، جلوگیری از تظاهر به روزه خواری، پخش اذان ، رعایت شئونات اسلامی، حفظ شعائر ماه مبارک توسط کارکنان در زمان انجام کار، پرهیز از ارائه غذا به افراد غیر مسافر ، جلوگیری از افزایش غیر قانونی و غیر متعارف قیمت‎ها، ایجاد بستر مناسب جهت تامین رفاه مسافران و گردشگران از آیتم های نظارتی این بازرسی ها خواهد بود.

حمیدرضا آذرپور در ادامه به موضوع ساماندهی خانه مسافرها پرداخت و بیان داشت: تامین امنیت و رعایت حقوق گردشگران باید به درستی صورت گیرد زیرا گردشگران سفیران فرهنگی هر استان هستند و پیشامدهای حین سفر عنصری برنامه ساز برای سفرهای بعدی آنان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با عوامل غیرمجاز اسکان مسافران برخورد قاطع و قانونی می‌کند؛ تابلو به دستان را معضلی در امر اسکان امن و قانونی گردشگران خواند و بر لزوم فرهنگ‌سازی در جامعه برای اجتناب گردشگران از خدمات این  مراکز تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز