خبرگزاری کار ایران

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد گیلان خبر داد:

اجرای طرح ربیع القرآن در کانون‌های مساجد گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۹۹۶

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از اجرای طرح ربیع القرآن در کانون‌های مساجد استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در جلسه شورای اداری این دبیرخانه با تاکید بر غبارروبی مساجد در آستانه ماه رمضان اظهار کرد: ماه رمضان بهاری‌ترین فصل زندگی معنوی انسان است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، تجلی­‌گاه قرآن است و باید در این ماه انس بیشتری با قرآن داشته باشیم، گفت: متولیان مسجد باید زمینه را برای اجرای  فعالیت‌های قرآنی به گونه‌ایی فراهم کنند که این فعالیت‌ها بیشتر شود.

حجت الاسلام پورابراهیم با اشاره به پیوند مستحکم قرآن و مسجد، آن را نشانه اهمیت تلاوت قرآن در مساجد دانست و اذعان کرد: باید از فرصت عظیم ماه مبارک رمضان برای تببین اهمیت و گسترش فعالیت­‌ها و برنامه­‌های قرآنی در مساجد استفاده کرد.

وی از اجرای طرح ربیع القرآن در کانون های مساجد استان خبر داد و بیان کرد: در این طرح مساجد در آخرین شب ماه شعبان با اجرای برنامه­‌های متنوع قرآنی به استقبال ماه مبارک رمضان می­‌روند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه ائمه جماعت و متولیان مسجد باید زمینه را برای اجرای طرح فراهم کنند تصریح کرد: در این طرح با دعوت از همه مردم به ویژه خانواده­‌ها، نوجوانان و جوانان، ضرورت حضور در مساجد و شرکت در برنامه‌­های قرآنی تبیین شده و با اعلام برنامه­‌های قرآنی مسجد طی ماه ماه مبارک رمضان و نیز سایر ایام سال، شاهد یک برنامه و حرکت قرآنی منسجم و مستمر در سطح مساجد خواهیم بود.

وی بهره­‌گیری مناسب و کافی از فضای قرآنی ماه مبارک رمضان در مساجد برای احیاء و تقویت برنامه­‌های قرآنی را از اهداف طرح دانست و اذعان کرد: ضرورت توجه به انس هر چه بیشتر عموم مردم با قرآن کریم و ارتقاء معارف قرآنی، ارائه الگوی برنامه قرآنی برای مساجد و ترویج و توسعه فرهنگ فعالیت‌های قرآنی از دیگر اهداف طرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز