خبرگزاری کار ایران

رئیس‌هیات مدیره انجمن صنعت پخش گیلان:

نیازمند مشارکت تمامی ادارات هستیم/ مشکلات حل‌نشود میزان اشتغال‌زایی در استان کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۶۵۴

همایش سالیانه شرکت‌های پخش استان با هدف تدوین فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو در سال اقتصاد مقاومتی در تالار گلستان رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، این همایش با حضور ثابت قدم شهردار رشت، کارگر عضو هیات مدیره انجمن ملی ایران ،جعفرزاده نماینده مردم رشت در شورای اسلامی ،رسولی عضو شورا و رییس کمیسیون حمل و نقل شهری، احمدنادری دبیر انجمن شرکت های صنعت پخش استان، عبداللهی مدیر تالار گلستان و شهردار اسبق منطقه پنج رشت وبهمراه تعدادی از مسىولین استانی و صنعت گران پخش کشور برگزار شد.

سامان نظری ریاست محترم هیات مدیره انجمن صنعت پخش گیلان با اشاره به مشکلات موجود در بخش صنعت گفت: کسبه ها و شرکت های پخش مواد غذایی چه حقیقی و چه حقوقی متاسفانه بی‌پناه هستند چراکه با سیاست هایی که ادارات مرتبط نظیر تعزیرات حکومتی، اداره بازرسی و یا اداره تامین اجتماعی می گذارند این صنعت روز به روز کوچک و کوچک‌تر می‌شود.

ریاست هیات مدیره انجمن صنعت پخش گیلان با اشاره به معضلات متعدد موجود در این بخش یادآور شد: متاسفانه از سوی اداره دارایی در بحث ارزش های افزوده اجناسی که توسط شرکت های ما فروخته می‌شود با چالش هایی مواجه هستیم چرا که تعدادی از شرکت های زیر پله ای هستند که هیچ گونه مجوزی ندارند و اجناس را با فاکتور های غیر رسمی می‌فروشند.

وی افزود: با وجود این شرکت های غیررسمی زمانی که شرکت‌های ما اجناس را با فاکتور رسمی می‌فروشند مغازه دارها و کسبه از ترس مالیات اضافه تر از آنها خریداری نمی‌کنند و این یکی از مشکلات بزرگ در این صنعت محسوب می شود.

نظری تصریح کرد:اداره بازرگانی و در راس آن دکتر منتظری کمک های شایانی به ما کردند اما ادارات دیگر هماهنگی لازم با با این بخش را نداشته و ما هم اکنون نیازمند مشارکت همه جانبه آنها هستیم و تقاضای همکاری با ادارات مرتبط را داریم.

وی در انتها با اشاره به نرخ بالای بیکاری در گیلان بیان کرد: اگر شرکت های پخش مواد غذایی دارویی نتوانند کالا بفروشند، نمی‌توانند بواسطه رعایت کردن قوانین، پولی را به اداره دارایی پرداخت کنند و اگر وضعیت به همین شکل پیش رود شرکت ها قادر به توزیع نخواهند بود و این امر خود میزان اشتغال‌زایی در استان و کشور را کاهش می‌دهد.

احمد نادری در این همایش گفت: بر اساس اطلاعات و آمار ارائه شده شرکت های صنعت پخش، 101 شرکت پخش سراسری و 600 شرکت استانی و منطقه ای در کشور در حال فعالیت هستند که بالغ بر 80000 میلیارد تومان گردش ماهیانه در سال دارند.

نیازمند مشارکت تمامی ادارات هستیم/ مشکلات حل‌نشود میزان اشتغال‌زایی در استان کاهش می‌یابد

وی افزود :امروزه صددرصد مواد دارویی و کالای دارویی و 75تا 80درصد مواد غذایی و شوینده بهداشتی و آرایشی توسط ناوگان شرکت های توزیع انجام میگیرد که طبق اطلاعات و آمار صنعت پخش تقریبا 8درصد درآمد ملی را به خودش اختصاص میدهد.

نادری متذکر شد:با حمایت مسئولان استانی میتوان این درصد را افزایش داد چرا که با توجه به نیازشرکت های تولیدی برای ارائه محصولات و معرفی کالاها ،صنعت پخش این توانایی را دارد که به عنوان موتور متحرک اقتصاد کشور ایفای نقش کند.

دبیر انجمن شرکت های صنعت پخش استان با اشاره به اشتغالزایی در صنعت پخش اظهار کرد:صنعت توزیع و پخش یکی از شفاف ترین صنعت های کشور است و تعداد افراد شاغل در این صنعت بالغ بر 60هزار نفر تخمین زده شده است.

 

وی ضمن قدر دانی از تلاش های انجمن ملی شرکت پخش ایران بیان کرد: اقداماتی توسط انجمن ملی شرکت پخش ایران صورت گرفته که یکی از مهم ترین آنها در خصوص ماده 169و 169 در مقطع نیمه دوم سال 1395 بوده که جای تشکر و قدر دانی ویژه دارد.

نادری تصریح کرد: کار های مهمی توسط انجمن ملی ایران صورت گرفته است که تهیه پرتال انجمن با همکاری سازمان صنعت،معدن و تجارت جهت تصریح و تمدید مجوز های پخش ، عقد قرارداد با مجامع دانشگاهی و صنعتی جهت تدوین برنامه استراتژیک صنعت پخش و تدوین استاندارد های صنعت پخش از جمله مهمترین کارهای انجمن ملی محسوب می شود.

همچنین یکی از عمکرد های اساسی و ارزشمند انجمن ملی ایران، دریافت مجوز از اتاق بازرگانی بوده که موافقت های اصولی آن در حال انجام است تا پس از تصویب درمجمع عمومی و اتاق بازرگانی ملاک فعالیت های آتی انجمن توزیع پخش ایران قرار گیرد.

وی در ادامه به مشکلات صنعت پخش اشاره کرد و افزود: از مهم ترین مشکلاتی که صنعت پخش با آن مواجه است چک برگشتی بوده که متاسفانه امروزه بلای جان صنعت پخش شده و با توجه به مشکلات اقتصادی با آن بشدت دست به گریبان است.

دبیر انجمن شرکت های صنعت پخش استان اضافه کرد: عُرف غیر اصولی فروش نسیه و نرخ کارمزد قانونی صنعت پخش ضعیف ترین در صد کارمزد در اقتصاد را به خود اختصاص داده زیرا قوانین مربوط به دهه 70 است و متاسفانه هیچگونه اصلاحی در این زمینه برای کارمزد شرکت های پخش صورت نگرفته است .

احمد نادری در ادامه تصریح کرد: اگر دولت شرایط واقعی درآمد برای صنعت پخش را محیا کند سرمایه گذاران با رقبت بیشتری حضور پیدا می کنند و شرایط سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: عدم اصلاح قوانین و قوانین تاریخ گذشته و قدیمی، تناسبی با حال حاضر اقتصاد و شرایط روز کشور را ندارند که متاسفانه این امر کاهش 30در صدی مالی برای شرکت های توزیع و پخش را در بر داشته است.

نادری اظهارکرد: توزیع به عنوان پلی بین تولید و مصرف قدیم الیام یکی از اضلاع تولید، توزیع و مصرف بوده ،بعضی ازصنایع دارو و شرکت های تولید کننده دارو ملزم هستند که شرکت پخش داشته باشند ولی متاسفانه در صنایع دیگر این الزام وجود ندارد و هرکس می‌تواند توزیع کننده هر کالایی باشد.

این مقام مسئول یکی دیگر از مشکلات مهم این صنعت را کمبود آزمایشگاه ،دانشگاه و دانشکده عنوان کرد و گفت: از دیگر مشکلات مهم این صنعت کمبود آموزشگاه ،دانشکده ودانشگاه برای فعالیت بازاریابی می باشد چرا شرکت ها خودشان با توجه به تجربه ای که کسب کردند افراد مختلف در گرایش های مختلف تحصیلی را جذب میکنند، آموزش میدهند و به کار میگیرند، اما بی تردید اگر این افراد تحصیل کرده و تخصصی از مقطع کاردانی ،کارشناسی صرفا برای بازاریابی آماده شوند این امر می تواند کمک بسیار بزرگی به صنعت کشور وگردش فعالیت های اقتصادی در بخش تولید و توزیع با خود داشته باشند.

نادری با اشاره به وجود شرکت های بدون مجوز و غیرقانونی بیان کرد:وجود شرکت های غیر رسمی و بدون مجوز برای شرکت های قانونمندی که با رعایت مواردی همچون بیمه ،مالیات ورعایت کردن اصول قاچاق کالاو... روبرو هستند مشکلاتی به وجود می آورند چرا که دست شرکت های غیر قانونی متاسفانه بیشتر از شرکت های قانونمند باز است .

وی در پایان اظهار داشت: اینها مشکلاتی هستند که امیدوارم در سال 1396 با کمک و همراهی هیئت مدیره چه در گیلان و تهران و همکاران وکارگروه ها بتوانیم بخش عظیمی از آن را بر طرف بکنیم .

نادری دبیر انجمن صنعت پخش استان در انتها با تشکر ویژه از دکتر کارگر گفت:دکتر کارگر عضو هیئت مدیره انجمن ملی ایران از مفاخر شهر رشت و نماینده رشت در تهران هستند که افتخار دادند در کنار ما بودند و مطمئنا ایشان از چالش ها و مشکلات فراوان در زمینه صنعت پخش آگاهی کامل دارند و بی شک در این راه همراهمان خواهند بود.

دکتر کارگر عضو هیات مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران در این همایش گفت:امروزه بحث چالش ها وفرصت ها بحث بسیار پیچیده ای است  و از سال 1320 در کشور ما تولید کننده،  مصرف کننده و دولتمردان  با کلمه تورم بسیار آشنا بودند.

 وی اضافه کرد: بدلیل آشنا نبودن دولت ومردم با رکود هر کدام با روش هایی نادرست حرکت کردند،از این رو یک تولید کننده احساس میکند که در رکود باید سهم بازار خودشان را حفظ کنند.

دکتر کارگر بیان کرد: در دنیا پخش را به عنوان صنعت نمیدانند بلکه خدمات می‌شناسند که این  امر بسیار مهمی در صنعت بشمار می‌رود.

نیازمند مشارکت تمامی ادارات هستیم/ مشکلات حل‌نشود میزان اشتغال‌زایی در استان کاهش می‌یابد

دکتر سهراب کارگر عضو هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران در این همایش گفت:

امروزه بحث چالش ها وفرصت ها بحث بسیار پیچیده ای است  و از سال 1320 در کشور ما تولید کننده،  مصرف کننده و دولتمردان  با کلمه تورم بسیار آشنا بودند.

 وی اضافه کرد:بدلیل آشنا نبودن دولت ومردم با رکود هر کدام با روش هایی نادرست حرکت کردند،از این رو یک تولید کننده احساس میکند که در رکود باید سهم بازار خودشان را حفظ کنند.

دکتر کارگر بیان کرد:در دنیا پخش را به عنوان صنعت نمیدانند بلکه خدمات میشناسند که این  امر بسیار مهمی در صنعت پخش بشمار میرود.

نیازمند مشارکت تمامی ادارات هستیم/ مشکلات حل‌نشود میزان اشتغال‌زایی در استان کاهش می‌یابد
 
نیازمند مشارکت تمامی ادارات هستیم/ مشکلات حل‌نشود میزان اشتغال‌زایی در استان کاهش می‌یابدنیازمند مشارکت تمامی ادارات هستیم/ مشکلات حل‌نشود میزان اشتغال‌زایی در استان کاهش می‌یابدنیازمند مشارکت تمامی ادارات هستیم/ مشکلات حل‌نشود میزان اشتغال‌زایی در استان کاهش می‌یابدنیازمند مشارکت تمامی ادارات هستیم/ مشکلات حل‌نشود میزان اشتغال‌زایی در استان کاهش می‌یابد
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز