خبرگزاری کار ایران

در راستای گسترش روابط تجاری و اقتصادی صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری گیلان با ژامبیل قزاقستان

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۴۰۳

تفاهم نامه همکاری استانهای گیلان و ژامبیل قزاقستان با هدف ایجاد و گسترش روابط تجاری و اقتصادی به امضای استاندار گیلان و کریم کوکر کبایف استاندار ژامبیل امضاء شد.

به گزارش ایلنا از رشت، تفاهم نامه همکاری استان‌های گیلان و ژامبیل قزاقستان با هدف ایجاد و گسترش روابط تجاری و اقتصادی در چارچوب توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی دو طرف شامگاه چهارشنبه به امضای محمد علی نجفی استاندار گیلان و کریم کوکر کبایف استاندار ژامبیل امضاء شد.

دراین تفاهم نامه طرفین در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان، برای برقراری همکاری بین واحدهای اقتصادی و تولید کنندگان کالا دو منطقه،متعهد شدند  شرایط مطلوب را در زمینه های جذب سرمایه گذاری و فن آوری پیشرفته؛ راه اندازی شرکت های مشترک به منظور توسعه دامداری، تولید محصولات کشاورزی، مرغداری و پرورش ماهی؛ راه اندازی شرکت های مشترک در زمینه های ماشین سازی، صنایع سبک و صنعت نساجی؛تولید مشترک محصولات مصرفی؛برقراری روابط بین دانشگاه ها از طریق تبادل استادان و دانشجویان فراهم کنند.

گفتنی است هیات رسمی 25 نفره استان ژامبیل قزاقستان در سفر یکروز ه به گیلان ضمن برگزاری نشست مشترک با استاندار و جمعی از مدیران گیلان ،از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید انصاری رشت ،انیستیتو ماهیان خاویاری و مراکز تحقیقاتی کشاورزی ،منطقه آزاد انزلی و چند طرح صنعتی بازدیدکردند.

استان ژامبیل قزاقستان در جنوب این کشور و هم مرز با قرقیزستان است.

این استان جلگه ای با 1442 کیلومتر مربع وسعت یک میلیون و صد هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز