خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

تحصیل بیش از 22 هزار هنرجو در 303 هنرستان دولتی و غیر دولتی گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۲۰۰

معاون آموزش و پرورش استان گیلان از تحصیل 22 هزار و 349 هنرجو در 303 هنرستان دولتی و غیر دولتی استان گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، جابر اخلاقی با اشاره به تنوع تولیدات در هنرستان ها گفت: در هنرستان های کشاورزی محصولاتی مانند: برنج، مرغ و ماهی و در سایر هنرستان ها آثار گرافیکی ، نقاشی، نرم افزارهای آموزشی ، محصولات صنایع چوب و انواع صنایع دستی تولید می شود.

معاون آموزش و پرورش استان گیلان گفت: از این بین 22 هزار و 349 هنرجو در 303 هنرستان دولتی و غیر دولتی استان ، 10 هزار و 542 هنرجو در شاخه فنی و حرفه ای و 11 هزار و 807 نفر هم در مقطع کار دانش به تحصیل مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: درآمد حاصله  از محل فروش این محصولات سالانه 20 تا 30 میلیون تومان بوده که برای دانش آموزان هنرستانهای شبانه روزی هزینه می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان برگزاری نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان در دهه فجر و همچنین ویژه برنامه های هفته مشاغل را از مهم ترین اقدامات معاونت آموزش متوسطه در عرضه و توزیع محصولات هنرستانها ذکر کرد.

اخلاقی با اشاره به اهمیت روز آمد کردن وسایل تولید هنرستانها گفت: در این راه با وجود قابلیت ها و توانمندی های خوبی که در هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش وجود دارد ، نبودن دستگاههای جدیدبرای ساخت محصولات مختلف، فقدان اعتبار برای خرید مواد مصرفی جهت ساخت محصولات مختلف در رشته های برق، رایانه، طراحی دوخت، گرافیک عکاسی و صنایع چوب را از مهم ترین مشکلات هنرستانهای گیلان به شمار می رود.  

گفتنی است 35 درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان گیلان در هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه ای درس می خوانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز