خبرگزاری کار ایران

عباس فلاحتی خبر داد:

ساخت بیش از 3 هزار واحدمسکن برای مددجویان گیلانی در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۱۴۸

مدیر مسکن ، ساختمان و امور مهندسی کمیته امداد گیلان از ساخت سه هزار و 412 واحد مسکن برای مددجویان شهری و روستایی در طی سال 95 خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، عباس فلاحتی مدیر مسکن ، ساختمان و امور مهندسی کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه ارائه خدمات کمک به خرید مسکن، ساخت و سازهای مسکن شهری، روستایی، بهسازی، بازسازی مسکن مددجویان از جمله اقدامات این نهاد است، اظهار کرد: ساخت و مقاوم‌‌سازی مسکن مددجویان به ویژه در مناطق محروم و روستایی یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

وی با اشاره به ساخت سه هزار و 412 واحد مسکن برای مددجویان شهری و روستایی در طی سال 95 ، افزود: ساخت و خرید 315 واحد مسکن برای مددجویان شهری مبلغ 36 میلیارد و 21 میلیون و 260 هزار ریال و ساخت 450 واحد مسکن برای مددجویان روستایی مبلغ 20 میلیارد و 750 میلیون و 739 هزار ریال و در مجموع 56 میلیارد 771 میلیون و 999 هزار ریال هزینه در پی داشته است.

فلاحتی واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی را 145 مورد اعلام کرد و گفت: مبلغ چهار میلیارد و 272 میلیون و 965 هزار ریال برای تکمیل این واحدها در سال گذشته هزینه شده است .

مدیر مسکن ، ساختمان و امور مهندسی کمیته امداد گیلان تصریح کرد: سال گذشته برای تکمیل 27 واحد مسکن نیمه تمام مددجویان شهری نیز مبلغ یک میلیارد و 619 میلیون و 195 هزار ریال اختصاص یافته است.

وی به مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص واگذاری انشعابات رایگان به خانواده های تحت حمایت اشاره کرد و گفت: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بر اساس این مصوبه از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و هزینه‌های انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز برای یک ‌بار و در حد یک واحد مسکونی معاف هستند .  

فلاحتی همچنین کمک به تعمیر ، تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را از دیگر فعالیت های این نهاد برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته هزار و 710 نفر از مددجویان استان با هزینه 26 میلیارد و 903 میلیون و 192 هزار ریال از این خدمت بهره مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه متوسط هر واحد مسکونی ۵۰ متر مربع است، افزود: بحث شناسایی افراد، طراحی نقشه و اخذ پروانه ساختمانی برعهده کمیته امداد امام(ره) است و این طرح در تمامی شهرستان‌های استان برای مددجویان فاقد مسکن اجرا می‌شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز