خبرگزاری کار ایران

از سوی فرماندار آستارا صورت گرفت؛

بازدید و ارزیابی میدانی از وضعیت بزرگترین آبشار ایران

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۳۳۹

فرماندار آستارا به اتفاق رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان و گروهی از کارشناسان ارشد این سازمان به منظور بررسی وضعیت آبشار لاتون، از این منطقه گردشگری بازدید و ارزیابی میدانی به عمل آوردند.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در حاشیه بازدید از جاذبه گردشگری آبشار لاتون گفت: این آبشار در موقعیت فوق العاده زیبا و استثنایی در روستای کوته کومه از بخش لوندویل شهرستان آستارا واقع شده است و یکی از جاذبه های کم نظیر گردشگری منطقه است.

وی اظهار داشت: برای دیدن این آبشار کم‌نظیر، باید از جاده جنگلی بسیار زیبایی عبور کرد که پیوستگی این دو محیط طبیعی موجب شده است تا افراد بسیاری از نقاط دور و نزدیک کشور در آن حضور یابند.

وی افزود: با توجه به جایگاه و ارزش اکوتوریسمی این جاذبه گردشگری، طی دعوتی از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان از ایشان درخواست شده است تا در بازدیدی میدانی، جایگاه این آبشار با حضور کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای ایجاد امکانات مناسب برای جذب گردشگران فراهم شود.

وی ادامه داد: آبشار لاتون با بیش از 100 متر ارتفاع از بلندترین آبشارهای کشور به حساب می آید که در صورت برنامه ریزی در ایجاد امکانات رفاهی، اقامتی و مسیرهای دسترسی با حفظ موقعیت طبیعی آن می توان نقش موثری در توسعه گردشگری این شهرستان داشته باشند.

فرماندار شهرستان مرزی بندر استارا با تامید بر اینکه یکی از اقدامات اثربخش در ایجاد بسترهای لازم برای توسعه گردشگری و دریافت اعتبارات برای ایجاد زیر ساختها حضور میدانی مسئولان ارشد و کارشناسان در محیطهای این چنینی می باشد یادآور شد: با توجه به استقبالی که دکتر محمدی رئیس محترم برنامه و بودجه استان و هیات همراه از این منطقه داشتند امیدواریم با تامین اعتبار و برنامه ریزی مناسب بتوانیم گامی موثر در توسعه صنعت گردشگری منطقه داشته باشیم.

رنجکش ادامه داد: در ارزیابی ها و برنامه ریزی های دستیابی گردشگران به این آبشار، تلاش خواهد شد تا فرم طبیعی منطقه حفظ و بر اساس شرایط محیطی بدون ایجاد تغییرات در بافت طبیعی عمل شود و هدف افزایش خدمات گردشگری به گردشگران خواهد بود.

وی ادامه داد: شهرستان مرزی بندر آستارا دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است که با اندکی برنامه ریزی مناسب و تامین اعتبارات می توان خدمات خوبی ایجاد کرد و از محل ایجاد خدمات مطلوب و کسب رضیتمندی مردم زمینه های توسعه بیشتر این شهرستان را فراهم کرد.

کیوان محمدی رییس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان نیز در این بازدید با اشاره به موقعیت بسیار ویژه این جاذبه گردشگری اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد با برنامه‌ریزی نسبت به تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در منطقه برای پذیرش گردشگران فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه فرماندار شهرستان آستارا چهره ای فرهنگی است و شناخت و درک خوبی از ظرفیتهای گردشگری این شهرستان دارد، اظهار داشت: وی می تواند در اعتلای صنعت گردشگری منطقه با بهره گیری از ظرفیت های موجود گام های خوبی بردارد.

محمدی توسعه گردشگری را یکی از فرصتهای بسیار خوب برای توسعه آستارا عنوان کرد و یادآور شد: باید تلاش کنیم با حضور بخش خصوصی و فرهنگ سازی‌های مناسب زمینه‌های توسعه این بخش را در شهرستان فراهم تا مردم بتوانند از این موقعیت های استثنایی و بکر بهره مند شوند.

وی آبشار لاتون را یک جاذبه گردشگری کم‌نظیر عنوان و بر حمایت‌های سازمان مطبوعه‌اش برای توسعه گردشگری منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز