خبرگزاری کار ایران

اسماعیل براری مطرح کرد:

اُبهت یک جشنواره متنی به ساخت اثر است/ حرکت بیشتر به سمت تولید آثار بجای پرداخت جوایز

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۸۳۵

دبیر تخصصی جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی آیات گیلان با بیان این که کار در حوزه فیلم نامه و نمایش نامه، کاری زیربنایی است، افزود: تمام اُبهت یک جشنواره متنی به ساخت اثر است.

به گزارش ایلنا از رشت، اسماعیل براری، دبیر تخصصی و رئیس هیئت داوران جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی آیات گیلان، با حضور در جلسه برنامه ریزی و سیاستگذاری این جشنواره، اظهار کرد: متأسفانه برگزاری جشنواره‌های تخصصی فیلم نامه و نمایش نامه نویسی در کشور دارای سابقه چندان زیادی نیست و بیشتر به عنوان بخش فرعی جشنواره های مشهور فیلم و تئاتر برگزار می شود.

وی ادامه داد: در دنیا با وجود برگزاری تعداد بسیار زیادی از این نوع جشنواره های تخصصی فیلم نامه و نمایش نامه نویسی؛ برند مشهوری از این نوع جشنواره نداریم. اما فرصتی که در کشورهای پیشرو این عرصه بوجود آورده اند این است که به جای اهدای جوایز آن چنانی به آثار برگزیده جشنواره هایشان، این آثار را با حمایت کمپانی های معروف دنیا به تولید می رسانند.

براری با بیان این که تمام اُبهت یک جشنواره متنی به ساخت اثر است، افزود: نوشتن فیلم نامه و یا نمایش نامه، خود بخشی از تولید است و جشنواره های متنی، پلی برای رسیدن به عرصه های بعدی است و ما هم باید تلاش کنیم تا بیشتر از اینکه به جوایز بپردازیم به سمت تولید آثار حرکت کنیم.

این فیلمساز برجسته کشور تصریح کرد: این گام بزرگتر را می توان با حمایت مجموعه هایی همچون سازمان سینمایی، بنیاد فارابی، مجموعه هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برداشت.

وی اضافه کرد: باید ساز و کار جشنواره در سال های بعد به سمت و سوی اهل فن کشانده شود و همچنین می توان دامنه جشنواره را به تمام کشورهای فارسی زبان دنیا گسترش داد. رشد این جشنواره، افق خوبی برای حرکت در آینده ایجاد خواهد کرد.

دبیر تخصصی جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی آیات گیلان با تأکید بر این که نباید فعالیت دبیرخانه را به زمان برگزاری جشنواره محدود کرد، افزود: همه جشنواره های ارزشمند دنیا، برای حفظ مخاطبانشان در طول سال فعالیت می کنند و ارتباط دایمی خود را با آنان حفظ می کنند.

براری با بیان این که کار در حوزه فیلم نامه و نمایش نامه، کاری زیربنایی است، اذعان کرد: موضوع جشنواره، بذر یک اثر است و این بذر برای به ثمر رسیدن باید به خوبی پرورانده شود و این امر نیازمند فعالیتی دایمی است و محدود به زمانی خاص نمی شود.

جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی با موضوع قرآن و عترت (ع) با عنوان «جشنواره آیات» و از سری برنامه های جشنواره بین المللی آیات به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با حمایت دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شورای فرهنگ عمومی، شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی و موسسه فرهنگی قرآن و عترت تسنیم وحی گیلان برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز