خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان مطرح کرد:

کاهش فاصله فقیر و غنی با پرداخت به موقع زکات

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۳۵۰

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام(ره) استان گیلان در همایش زکات شهرستان آستانه اشرفیه گفت: کاهش فاصله فقیر و غنی و ایجاد ارتباط معنوی بین آنها از آثار پرداخت زکات در جامعه است.

به گزارش  ایلنا از آستانه اشرفیه، مدیرکل کمیته امداد حضرت امام(ره) استان گیلان با تاکید بر اینکه کاهش فاصله فقیر و غنی و ایجاد ارتباط معنوی بین آنها از آثار پرداخت زکات در جامعه است، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا نگاه دولتی و اداری مردم در بحث جمع آوری زکات و سایر خدمات که توسط کمیته امداد حضرت امام (ره) انجام می شود کاهش پیدا کند و بعد مردمی و اجتماعی آن تقویت شود .

وی با اشاره به اینکه تشکیل شورای زکات در هر شهرستان به ترویج فرهنگ زکات و جمع آوری به موقع زکات کمک می کند افزود: استان گیلان جزء ۵ استان برتر در جمع آوری زکات است و جا دارد که از شوراهای زکات ، ائمه جمعه و جماعات و همه کسانی که به ترویج فرهنگ زکات کمک می کنند قدردانی کنم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد ساجدی امام جمعه آستانه اشرفیه با برشمردن  اهمیت زکات درآموزه‌های دینی گفت : خداوند متعال درقرآن کریم پرداخت زکات و اقامه نماز را در کنار هم آورده است و این نشان می‌دهد که اهمیت زکات با نماز برابر است و در بعضی احادیث وارد شده است که پس از اقامه نماز، چیزی به پای زکات نمی رسد و بهتر از آن نیست .

وی پرداخت زکات را موجب نزول رحمت الهی دانست و خواستار برنامه ریزی لازم جهت ترویج فرهنگ این سنت حسنه در جامعه شد.

امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به جایگاه رفیع پرداخت زکات ، تصریح کرد : ترویج زکات در میان مردم ، باعث رونق و شکوفایی در همه بخش های جامعه به ویژه بخش اقتصادی می شود .

وی اظهار داشت: نقش پر رنگ پرداخت زکات را می توان در احادیث و روایات ائمه معصومین به خوبی مشاهده کرد  که همواره این فریضه را در رأس وظایف یک مسلمان واقعی قرار داده اند .

فریدون زراعتی مدیرکمیته امداد شهرستان آستانه اشرفیه نیز با تبیین آثار و برکات زکات و با بیان اینکه انگیزه مردم برای پرداخت زکات نسبت به گذشته افزایش یافته است از دستگاه ها و خیران شهرستان خواست تا برای احیای هر چه بیشتر زکات و کمک به نیازمندان کمک کنند .

شایسته ذکر است در پایان این همایش از چند رابط زکات شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز