خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان خبر داد :

برگزاری کارگاه آموزشی کسب آمادگی همکاری با شرکت‌های آلمانی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۱۵۵

کارگاه آموزشی یک روزه کسب آمادگی همکاری با شرکت های آلمانی با هدف باز آموزی مدیران و صاحبان صنایع در رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی گفت: آماده سازی آن دسته از واحدهای صنعتی که دارای ظرفیت همکاری با شرکت‌های آلمانی هستند، از مهم ترین اهداف این دوره آموزشی به شمار می رود.

طهمورث لاهوتی اشکوری خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریتی، مهارتی و کارآفرینی با هدف توانمندسازی نیروهای انسانی در بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط استان و کلیه صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی و ارتقای سطح‌علمی و مهارتی شرکت‌کنندگان از اهداف شرکت شهرک‌های صنعتی استان در بخش آموزش است.

وی حمایت از صنایع کوچک و متوسط در بخش‌های تسهیلاتی، بیمه‌ای، توسعه خوشه‌های صنعتی و کنسرسیوم های صادراتی با تمرکز بر دوره‌های آموزشی را از مهمترین برنامه‌های شرکت شهرک های صنعتی گیلان عنوان کرد.

لاهوتی در ادامه با بیان لزوم ارج نهادن به مقوله ارتقاء سطح کیفی تولید و توسعه بازارهای داخلی و خارجی تصریح کرد: این دوره آموزشی با هدف جذب سرمایه گذاران خارجی به ویژه از کشور آلمان به عنوان یکی از کشورهای صاحب نام در صنعت دنیا، برگزار شده است تا با استفاده از تکنولوژی روز در افزایش تولید ملی، کاهش هزینه ها و توسعه صادرات بسیار مؤثر واقع گردد.

وی کمک به توسعه صنایع کوچک و متوسط را مهمترین بستر برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: تلاش برای جذب سرمایه گذاران و ارائه خدمات مطلوب به آنها و تقویت و حمایت از صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی می‌تواند در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اثرگذار باشد.

لاهوتی اشکوری  از حمایت علمی این مجموعه در راستای فعالیت ها و پژوهش های دانشگاهی و فعالیت شرکت های دانش بنیان در عرصه صنعت خبر داد و افزود: ارائه کمک های مالی از پایان نامه های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به منظور ایجاد ارتباط بنیادین و هدفمند بین صنعت و دانشگاه و استفاده از نتایج تحقیقات دانشگاهی توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، طی سه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

لاهوتی همچنین از تلاش شرکت شهرک های صنعتی گیلان در برگزاری دوره های آموزشی و تورهای صنعتی خبر داد و افزود: در سه سال گذشته 115 دوره آموزشی با هدف افزایش سطح دانش و مهارت مدیران، کارشناسان و کارگران و فعالان صنعتی در گیلان برگزار شده است که طی برگزاری این دوره ها بیش از 4 هزار نفر از خدمات آموزشی شرکت شهرک های صنعتی گیلان بهره مند شده اند.

وی همچنین از برگزاری 20 تور صنعتی و بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی سراسر کشور طی سه سال اخیر، خبر داد و افزود: تورهای صنعتی به منظور  ارتقاء دانش و مهارت نیروی انسانی با دستاوردها و آشنایی با نحوه فعالیت واحدهای صنعتی سایر استان ها برگزار شده است.

توسعه زیرساخت ها و حمایت نرم افزاری از صنایع کوچک و متوسط، شالوده اصلی فعالیت های شرکت شهرک های صنعتی ایران است .

مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع‌کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز  درحاشیه برگزاری دوره بازآموزی کسب آمادگی برای همکاری با شرکت های آلمانی، صادرات کالا به صورت انفرادی را یکی از مهم ترین خلاء های موجود در عرصه صادرات کشور عنوان کرد و افزود: شناسایی و ایجاد کنسرسیوم صادراتی در خوشه های صنعتی مختلف در سطح کشور، گامی مهم در توسعه پایدار و  هدفمند صادرات کالاهای غیرنفتی کشور است.

 احمد جوانمردی در ادامه تصریح کرد: آماده سازی زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی و نیز حمایت نرم افزاری از صنایع کوچک و متوسط شالوده اصلی فعالیت های شرکت شهرک های صنعتی ایران است.

وی تصریح کرد: در بخش نرم افزاری برگزاری دوره های آموزشی کاربردی، شرکت در نمایشگاه‌ها و توسعه فناوری، تامین مالی، تعامل با هیات‌های تجاری، علوم کاربردی روابط بین المللی به صاحبان صنایع ارائه می شود.

در این دوره آموزشی یک روزه اساتید دوره دیده در کشور آلمان، مطالبی در زمینه مدیریت روابط بین فرهنگی، نوع ایجاد ارتباط و آموزش های بین المللی، برای بیش از 80 نفر از مدیران و صاحبان صنعت استان ارایه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز