خبرگزاری کار ایران

به‌مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله؛

کارگاه آموزشی تاب‌آوری شهری در اداره کل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۱۱۸

کارگاه آموزشی تاب آوری شهری به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی و مصادف با سالروز زلزله بم با همکاری اداره کل راه وشهرسازی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، کارگاه آموزشی تاب آوری شهری با هدف آشنایی با مفاهیم استحکام بنا، پدافند غیرعامل، امداد و نجات و مدیریت سوانح به مناسبت  روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی و مصادف با سالروز زلزله بم با همکاری اداره کل راه وشهرسازی استان گیلان، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی کشور  و انجمن بانوان امدادگر گیلان و حضور مدیران ارشد استان و اساتید دانشگاهی برگزار شد.

خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: خوشبختانه تمهیدات خوبی در جهت مدیریت بحران در استان صورت گرفته و نسبت به گذشته در وضعیت بهتری قرار داریم. وی افزود بهبود وضعیت شهری و توجه به ارتقای وضعیت زندگی شهروندان یکی از مسائل مهمی است که باید به آن عنایت داشت.

به عنوان مثال شهر تهران از لحاظ کمی بسیار رشد داشته ولی از لحاظ کیفی توجه کمی به آن شده است. وی هشدار داد شاید فردای شهر رشت و استان گیلان ، تهران امروز  باشد . مهندس خاوری به ساخت و سازهای غیر مجاز بدون توجه به سطح تراکم اشاره نمود و گفت همگی ما باید نسبت به ایجاد چنین شرایطی پاسخگو باشیم.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان خاطر نشان کرد: بخش مهمی از مشکلات موجود  فرهنگی است ، چراکه که به اندازه کفایت قوانین در این خصوص موجود است  لیکن با توجه به مشکلات فرهنگی موجود به قوانین عمل نمی شود.

خاوری افزود: متاسفانه سکونت‌گاه‌های غیر رسمی همچنان در حال شکل گیری است حال آنکه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری باید به طور جدی به ساماندهی حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیر رسمی  پرداخت و با اقدامات موثر در زمینه های فرهنگی و اجتماعی معزل  مربوطه را حل کرد.

 مدیر کل بحران به شناسایی مخاطرات و افزایش تاب آوری در برابر بحرانهای حاصل از حوادث طبیعی اشاره کرده و گفت: حوادث و سوانح از آثار نادرست توسعه است. توسعه ای که نه بصورت سیستماتیک بلکه تنها در راستای ایجاد ابرشهرها گام برداشته است.

وی‌اذعان داشت: تراکم بالای جمعیت، ساخت و سازهای آسیب پذیر، عدم آگاهی در بحث مقاوم سازی ، عدم توجه به ساخت ساز علمی و فنی را عوامل موثر در بروز و ظهور بحران دانست.

عزیزی همچنین مهاجرت به شهرها، سکونتگاههای غیر رسمی و ایجاد سکونتگاههای بدون برنامه ریزی را از پیامدهای شهرسازی غیر اصولی دانست.

وی افزود: یک شهر ایده ال شهری است که ایمن، پاک، روان و سبز باشد. تمامی این موارد در ساخت یک شهر ایمن بایستی لحاظ شود و مدیریت بایستی برای آن فکر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز