خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان اعلام کرد:

استقرار دائمی بالگرد پیشرفته امداد هوایی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۵۴۵

در پی درخواست استاندار گیلان، رئیس جمعیت هلال احمر کشور دستور داد بالگرد امداد هوایی در گیلان به صورت ثابت استقرار یابد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی ظهر امروز پس از دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر کشور که در تهران انجام شد، گفت :سید امیر ضیایی در این نشست با استقرار دائمی بالگرد امداد هوایی در گیلان موافقت و دستورات لازم را صادر کرد.

 استاندار گیلان پنجشنبه گذشته نیز در در آیین تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان و راه‌اندازی رسمی خانه‌های هلال تأکید کرده بود و با توجه به حادثه خیز بوده گیلان استقرار دائمی بالگرد از مطالبات استان است.

استاندار گیلان  در این مراسم  با بیان این که حادثه زمان نمی‌شناسد و نمی‌توانیم بگوییم زمانی که بالگرد در استان گیلان مستقر است حادثه بروز کند، گفت: با توجه به حادثه خیز بودن گیلان، استقرار دائمی بالگرد در استان جزء مطالبات ما است .

گفتنی است ساخت نخستین پایگاه هوایی امدادی ماه گذشته با اعتباری بالغ بر 85 میلیارد ریال در فضایی به مساحت 15 هزارو 500 متر مربع در مرکز آموزش‌های تخصصی هلال احمر واقع در چاف لنگرود  با حضور استاندار گیلان و رئیس سازمان مدیریت عمران کشور آغاز شد .

همچنین در این مراسم یک بالگرد پیشرفته امداد هوایی به استان گیلان اختصاص یافته که ماهانه دو هفته در استان مستقر است .

این بالگرد  15 نفره با تجهیز به امکانات روز ، دوموتوره بوده و توانایی پرواز در شب و پرواز کور (IFR)، روی آب، حمل مصدوم و بار را دارد در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز