خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

استقرار دائمی بالگرد در گیلان با توجه به حادثه‌خیز بودن استان جزو مطالبات ما است

استاندار گیلان با بیان اینکه حادثه زمان نمی‌شناسد، گفت: با توجه به حادثه خیز بودن گیلان، استقرار دائمی بالگرد در استان جزء مطالبات ما است.

به گزارش ایلنا از رشت،  محمد علی نجفی  در آیین تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان و راه اندازی رسمی خانه های هلال  گیلان گفت: شما همواره در کنار مردم هستید  جمعیت هلال احمر به عنوان یک دستگاه امدادرسان بایستی همیشه آماده باشد تا در مواقع بروز حوادث و بلایا ، یاریگر حادثه دیدگان باشند.

وی عملکرد هلال احمر هدر همراهی جهت رفع بحران ها در استان را  خوب اعلام  و  تاکید کرد : خدمات شایسته و ارزشمند هلال احمر متعلق به یک روز یا یک هفته نیست، خدمات این مجموعه می تواند هر دقیقه و هر ثانیه باشد.

استاندار  با اشاره به شرایط اقلیمی گیلان ، از شناسایی 41 نوع حادثه ی طبیعی و غیرمترقبه در استان خبر داد و افزود: برغم اینکه گیلان دومین استان کوچک کشور است اما بسیاری از حوادث رایج در حوزه ی سرزمینی ایران می تواند در گیلان اتفاق بیافتد و این خصیصه مسئولیت همگانی را برای آمادگی هر چه بیشتر برای مقابله با بحرانهای احتمالی افزون می کند.

وی به سابقه حضور خود در زلزله  رودبار اشاره کرد و اظهار داشت: توفیق داشتم در آن زمان جزء اولین مدیران اعزامی به محل حادثه بودم و از نزدیک و به مدت حداقل 3ماه در شهر و روستا و کوهستان های رودبار در کنار مردم بودم و مسئولیت امداد منطقه را به عهده داشتم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به بروز حوادث مختلف در استان طی سال های گذشته اظهار داشت: وقوع حوادث نشان دهنده این است که بایستی همیشه و در همه حال آماده باشیم.

وی اظهار کرد: علی رغم اینکه 82 درصد مزارع برنج ما از آب سفیدرود استفاده می کنند؛ بعضا مزارع ما با مشکل کم آبی مواجه هستند و این نشان می دهد باید در حوادث مختلف آماده مقابله با بحران باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در کنار برف و توفان، شاهد خشکسالی هم بوده ایم، تصریح کرد: در روزهای سال 92 که گرفتار برف بودیم، در همان سال برای تامین منابع آب مزارع برنجکاری دچار مشکل شدیم.

وی همچنین با بیان اینکه  اعتبارات ملی حوزه ی هلال احمر گیلان در سال آینده 30 درصد افزایش یافته است گفت: توسعه ی زیرساختها ، افزایش تجهیزات و استقرار دایمی بالگرد در گیلان از مهمترین برنامه های استان در حوزه ی امداد و نجات است.

 نجفی بیان داشت: با توجه به حادثه خیز بودن گیلان، استقرار دائمی بالگرد در استان جزء مطالبات ما است.

وی با بیان این‌که حادثه زمان نمی‌شناسد و نمی‌توانیم بگوییم زمانی که بالگرد در استان گیلان مستقر است حادثه بروز کند، تصریح کرد: موضوع دیگر آشیانه برای این بالگرد بود که این مهم نیز برطرف شده است.

وی همچنین بر لزوم توجه همه مدیران و کارکنان هلال‌احمر به بروز شدن آموزش‌ها و تجهیزات تاکید کرد و بیان داشت: همه شما می‌بایست نسبت به کار خود جدی باشید.

 نجفی به اعزام خادمین طرح ترافیک زمستانه در مراسمی که روز گذشته برگزار شد، اشاره کرد و افزود: امکانات لازم را با کمک نیروی‌انتظامی و همکاران هلال‌احمری و سایر سازمان‌های مرتبط برای مقابله با بحران‌هایی نظیر 6 محور سنگین برف‌خیز استان که هر لحظه ممکن است برای مردم استان و مسافران عزیز خطرآفرین باشد، فراهم کرده‌ایم.

در این مراسم 25 نفر از داوطلبان منتخب جمعیت هلال‌احمر استان گیلان تجلیل شدند.

همچنین آیین راه اندازی و فعالیت رسمی خانه‌های هلال روستایی و محلات جمعیت هلال احمر استان گیلان با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

خانه هلال مرکزی است با ساختار داوطلبی بدون نیروی انسانی رسمی، پیمانی یا قراردادی در سطح محلات شهرها و روستاها که توسط اعضا، داوطلبان ، خیرین و واقفان اداره می‌شود.

شناسایی، جذب و سازماندهی اعضا، داوطلبان و خیرین در محلات شهرها و روستا، ترویج فرهنگ صلح و نوعدوستی و جامعه عاری از خشونت، ارایه خدمت به نیازمندان با بهره گیری از توان توانمندان و ارایه آموزش‌های خود امدادی و دگر امدادی و توانمندسازی اعضا از جمله خط مشی فعالیت‌های هلال روستایی و محلات است.

 فعالیت‌های خانه‌های هلال در شهرها می‌تواند در مکان‌هایی مانند ادارات دولتی، مدارس، موسسات خیریه، سمن‌ها، ساختمان‌های اهدایی، کارخانجات ، مساجد ، خانه‌های فرهنگ، سراهای محله باشد.

کد خبر : ۴۳۶۰۴۲