خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پدافند غیرعامل گیلان خبر داد:

گیلان نخستین استان کشور در جانمایی مجازی GIS در 52 شهر گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۷۰۸

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان گفت: در فضای مجازی GIS جانمایی 52 شهر را انجام دهیم و نخستین استان کشور هستیم که موفق به انجام این کار و وارد کردن اطلاعات شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، امیر مرادی امروز در سمینار پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی گیلان پدافند غیر عامل را آینده‌نگری دانست و اظهار کرد: برای آینده‌نگری بهتر در زمینه پدافند باید از داشته‌های اطلاعاتی خود به درستی استفاده کنیم.

مدیر کل پدافند غیرعامل گیلان با اشاره به اینکه در پدافند غیر عامل باید بتوانیم بحران را مدیرت کنیم، تصریح کرد: باید بتوانیم اگر بحران آب برای شهر رشت ایجاد شد آن را مدیریت کرده و از بروز مشکل جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه نیاز داریم تا اطلاعات نقطه به نقطه استان را در اختیار داشته باشیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم، افزود: در گیلان توانستیم در فضای مجازی GIS جانمایی 52 شهر را انجام دهیم و نخستین استان کشور هستیم که موفق به انجام این کار و وارد کردن اطلاعات شده است.

مرادی نبود الگوی جامع پدافند غیرعامل را از موضوعات مهم دانست و خاطرنشان کرد: هنوز به الگوی جامع پدافند غیر عامل دست نیافته‌ایم اما نگاه مدیران به موضوع پدافند غیر عامل نگاه خوبی است و امیدواریم در اقدام‌های مختلفی که دستگاه‌ها در دست انجام دارند به موضوع پدافند غیر عامل توجه داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان در جلسه مذکور موضوع پدافند عامل و حوادث طبیعی در آن را مورد توجه دانست و گفت: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، کاهش تداوم  فعالیت غیر ضروری و ارتقای پایداری بوده و در کنار فعالیت پدافند غیر عامل یک موضوع مهمی به نام امنیت ملی وجود دارد.

محمد احمدی‌پور بخشی از سیاست‌های هر کشور را برای حفظ امنیت ملی دانست و افزود: سیاست کشورها در  امنیت ملی هر نظامی به‌ویژه نظام جمهوری اسلامی حفظ جان مردم، حفظ تمامیت ارضی، حفظ استقلال و حاکمیت کشور و حفظ سیستم اقتصادی و سیاسی است.

این مسؤول با اشاره به اینکه در طول تاریخ موضوع پدافند غیر عامل همواره وجود داشته است، خاطرنشان کرد: در این راستا می‌توان به ساخت قلعه‌های مستحکم و یا دیوار چین اشاره کرد ضمن اینکه پدافند غیر عامل پشتوانه اقتدار ملی بوده و اگر بخواهیم در هر استان و یا کشور یک مجموعه را مشخص کنیم تا بیشترین تاثیر را در پدافند غیر عامل دارد این است که در بدترین شرایط و حوادث کشور فلج نشود و در این راستا بحث گفتمان‌سازی در پدافند غیر عامل یکی از مشکلاتی دانست که برای جلب مشارکت مردم و نخبگان در برنامه داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز