خبرگزاری کار ایران

به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد؛

ششمین همایش استانی توسعه انرژی بادی ایران در رشت

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۴۱۱

ششمین همایش استانی توسعه انرژی بادی ایران از سوی انجمن علمی‌انرژی بادی ایران با همکاری دانشگاه گیلان و شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در سالن کنفرانس حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، میرحسینی معاون پژوهشی دانشگاه  گیلان سوابق و قدمت استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در دنیا و کشور ما، خطرات استفاده از سوخت‌های  فسیلی  و مشکلات  زیست محیطی ناشی  از آن  را بر شمرد و گفت: انرژی های  پاک ، سرمایه گذاری مطمئن تری  نسبت به سوخت های  فسیلی  هستند و با اطمینان  می‌توان از آنها استفاده کرد .

میر حسینی  به توانمندی‌های دانشگاه گیلان اشاره کرد و افزود: به عنوان  یک دانشگاه  مادر و بزرگترین دانشگاه دولتی منطقه شمال  کشور، این دانشگاه از امکانات  لازم  برای توسعه اینگونه رشته ها برخوردار است .

عظیم  بلبل آبادی  مدیر عامل شرکت  سهامی برق منطقه ای  گیلان برگزاری  همایش را موثر خواند و در مورد  تولید انرژی دراین  استان گفت:  از 6  نیروگاه، 3 نیروگاه  با سوخت‌های فسیلی  و 3  نیروگاه  تجدید پذیر ، در مجموع 2816 مگاوات انرژی  برق در گیلان تولید می شود.

وی آنگاه  ظرفیت  نیروگاه‌ها را برشمرد و گفت:  نیروگاه  سیکل ترکیبی پره سر  به عنوان  بزرگترین نیروگاه  این استان،  با ظرفیت نامی 1306  مگاوات ، نیروگاه  سیکل ترکیبی گیلان با 968 مگاوات و نیروگاه لوشان با ظرفیت نامی تولید 360 مگاوات  ، سه نیروگاهی  هستند که از سوخت  فسیلی بهره  می گیرند.

بلبل آبادی  مدیر  عامل شرکت  سهامی  برق منطقه ای گیلان در مورد انرژی  بادی و پتانسیل  های  موجود  آن گفت: خوشبختانه استان گیلان از پتانسیل، توانمند ی و موهبت الهی در بخش انرژی  بادی  برخوردار است و بیش از 3000 مگاوات پتانسیل تولید انرژی  بادی  در گیلان  وجود دارد و شرایط  از این نظر بسیار خوب و ایده آل است .

مدیر  عامل  شرکت سهامی برق  منطقه ای  گیلان  در مورد  انرژی  خورشیدی  گفت:  بحث  تولید  انرژی  برق  از پتانسیل  خورشید  جزء  اولویت های  استان گیلان  نبود ولی با توجه  به پیگیریها و اقداماتی که  شرکت  سهامی  برق منطقه ای  گیلان  با همکاری  اداره کل هواشناسی  استان  انجام  داد، خوشبختانه  در این زمینه تجدید  نظر و بازنگری شد و برای  احداث  نیروگاه  خورشیدی  در قسمت  جنوبی  گیلان، منجیل، لوشان و دیلمان  موافقت شده است  و خوشبختانه  یکی از  شرکت های اروپایی  با پتانسیل  خیلی  بالا متقاضی   احداث  40 مگاوات  انرژی  خورشیدی  در گیلان  است.

 وی افزود: مقدمات  کار فراهم شده است و تیم فنی شرکت های اروپایی  برای نهایی کردن  محل  احداث  نیروگاه خورشیدی در استان  حضور  دارند .

اورعی  میرزمانی گفت:  کشور  ایران  از نظر منابع  طبیعی  در جهان  کم نظیر  است،  بعد از  نفت ، گاز و معادن ، آفتاب  و باد  نیز  از موهبت های الهی  این  کشور  هستند .

استاد  دانشگاه  صنعتی شریف با اشاره  به توانمندیهای  کشورمان  در مباحث انرژی  های نو گفت:  هدف نهایی  ما فقط داشتن  نیروگاه  بادی  نیست بلکه  باید  صنعت   انرژی  بادی  را در کشور  ایجاد  کنیم ، چون این صنعت  یک  صنعت  جدید  است و اشتغال  واقعی  ایجاد می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز