خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استانداری گیلان خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی نقش سازمان‌های مردم نهاد در پدافند غیرعامل در گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۴۶۸

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از برگزاری کارگاه آموزشی نقش سازمانهای مردم نهاد در پدافند غیر عامل در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش گفت: این گارگاه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با مشارکت اداره کل پدافند غیرعامل استان گیلان را و حضور حدود 50 عضو تشکل های اجتماعی استان برگزار شده است.

وی در مراسم افتتاحیه این کارگاه با اشاره به ضرورت شناخت تهدیدات و فرصت ها در کشور از اهمیت آمادگی اقشار مختلف مردم در پیشگیری از بحران ها سخن گفت و خواستار حضور فعال دستگاههای مربوطه برای آکاهسازی مردم شد.

رنجکش اظهار داشت: برای تبدیل تهدیدات به فرصت و جلوگیری از تبدیل فرصت به تهدید می بایست مهارت های لازم را داشته باشیم و در این زمینه برگزاری کارگاه های آموزشی نقش مهمی در آماده سازی و بهره مندی از فرصت ها دارد.

وی از سازمان‌های مردم نهاد بعنوان حلقه واسط برای آموزش، امداد رسانی و پیشگیری از تهدیدات در جامعه یاد کرد و افزود: با توانمندسازی این سازمان‌ها می‌توانیم به اهداف خود در پدافند غیرعامل بیشتر نزدیک شویم.

وی یادآور شد: به کلیه شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی گواهی نامه حضور در دوره اهدا می شود.

در ادامه این برنامه امیر مرادی مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان نیز بر ضرورت توجه و برنامه ریزی به موضوع پدافند غیرعامل استان خبر داد و گفت: در یکسال گذشته اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده است.

وی ضمن تشکر از اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در همکاری و تعامل با این اداره کل نقش سازمانهای مردم نهاد را در حوزه پدافندغیرعامل انکارناپذیر دانست و خواستار مشارکت این سازمان ها در موضوعات مختلف حوزه ماموریت این اداره کل شد.

وی مقابله با گیاه سنبل آبی در تالاب عینک رشت را نمونه آشکاری از حضور موثر سازمان های مردم نهاد در بخش پدافند غیرعامل ارزیابی و از مجموعه سبزکاران و سرزمین ایده آل ما به دلیل نقش آفرینی آنان در این زمینه قدردانی کرد.

روهام قلیچی و محمدحسن پور از اساتید دانشگاه نیز در این کارگاه به ارائه آموزش های کاربردی در خصوص شناخت از تهدیدات و همچنین چگونگی مقابله با بحران ها در کنار ضرورت آمادگی سازمانهای مردم نهاد در حوزه پدافند غیرعامل پرداختند.

تقدیر از 18 نفر از اعضای سازمان‌های مردم نهاد گیلان  که در برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی با اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری همکاری داشته اند از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز