خبرگزاری کار ایران

سعدی خبر داد:

پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی از یک استخر در فومن

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۰۷۰

رییس اداره محیط زیست فومن گفت: یک مورد رویش و آلودگی گیاه مهاجم سنبل آبی در شهرستان فومن شناسایی و با حضور محیط زیست شهرستان فومن جمع‌آوری و پاکسازی شد.

به گزارش ایلنا از فومن، یک مورد رویش و آلودگی گیاه مهاجم سنبل آبی در شهرستان فومن شناسایی و با حضور نیروهای اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن بطور کامل جمع آوری و پاکسازی شد .

اسداله سعدی با اعلام این خبر افزود: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست فومن ضمن اقدامات پایشی خود مشاهده کردند که یک واحد استخر پرورشی در شهرستان فومن به گیاه مهاجم سنبل آبی آلوده شده در این استخر تراکم نسبتا زیادی از رویش گیاه سنبل آبی و آلودگی آن وجود داشت بلافاصله نیروهای اداره حفاظت محیط زیست با حضور در محل؛ اقدام به قرنطینه و جمع‌آوری کامل این گیاه مهاجم از داخل استخر کرده و محل را پاکسازی کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: کارشناسان این اداره سایر مناطق مستعد و مشکوک پیرامون محل رویش این گیاه را مورد پایش دقیق قرار دادند ولی کانون‌های دیگری از رویش آن در شهرستان تاکنون مشاهده نشده است.

وی افزود: با توجه به خطرات آلودگی این گیاه مهاجم؛ اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن مبارزه با گیاه سنبل آبی را بعنوان یکی از موضوعات مهم در کارگروه پدافند غیرعامل در دستورکار این کار گروه قرار داده و با نمایش عکس و فیلم و کلیپ‌های مستند؛ در چند جلسه کارگروه پدافند غیرعامل و همچنین در همایش دهیاران و دانش‌آموزان این گیاه را معرفی و در مورد آن اطلاع رسانی کرده و از عموم مردم در خواست کرده هرگونه مشاهده رویش این گیاه در سطح شهرستان را سریعا به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع‌رسانی کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز