خبرگزاری کار ایران

رتبه سوم کشوری گیلان از نظر جایگاه عرضه سوخت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گیلان با بیان اینکه تعداد 117 جایگاه عرضه سوخت در استان وجود دارد گفت: از نظر جایگاه‌های عرضه سوخت رتبه سوم کشوری را داریم.

به گزارش ایلنا از رشت، علی‌اصغر عباسی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گیلان به عنوان شرکت خدماتی و سوخت‌رسان ماموریت تامین و نگه‌داشت را به عهده دارد، خاطرنشان کرد: سالانه 1.5 میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در گیلان و استان‌های همجوار توسط شرکت مذکور توزیع می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گیلان با اشاره به اینکه 96 میلیون لیتر نفت گاز در نیمه نخست امسال به نیروگاه‌های استان عرضه شده است، افزود: امر مذکور نشان می‌دهد نیروگاه‌ها از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

عباسی به مصرف 102 میلیون لیتر بنزین در شهریورماه امسال در استان اشاره کرد و بیان داشت: در مدت مذکور بالاترین مصرف بنزین را در گیلان داشتیم.

وی با بیان اینکه تعداد 117 جایگاه عرضه سوخت در استان وجود دارد، تصریح کرد: از نظر جایگاه‌های عرضه سوخت رتبه سوم کشوری را داریم.

وی از کاهش 61 درصدی مصرف نفت در گیلان در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: کاهش مذکور به دلیل گازرسانی به خانوارها است.

عباسی به فعالیت 96 باب جایگاه سی.ان.جی در گیلان اشاره کرد و بیان داشت: ماهانه 30 میلیون متر مکعب گاز سی.ان.جی در استان مصرف می‌شود.

عباسی مصرف گاز سی.ان.جی در گیلان را همراه با جهش ذکر کرد و افزود: مصرف گاز سی.ان.جی از 242 میلیون متر مکعب در سال 93 به 350 میلیون متر مکعب در سال گذشته رسیده است.

کد خبر : ۴۱۵۸۲۷