خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

آغاز سرشماری اینترنتی در آستارا

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار آستارا از آغاز نخستین سرشماری نفوس و مسکن با روش اینترنتی همزمان با سراسر کشور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از آستارا، وحید پورحضرت صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز نخستین سرشماری نفوس و مسکن به روش اینترنتی همزمان با سراسر کشور در این شهرستان، بیان کرد: سرشماری نفوس و مسکن با روش اینترنتی تا 24 مهر ماه جاری ادامه دارد.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار آستارا با بیان اینکه خانواده‌ها با مراجعه به سامانه www.sarshomari95.ir می‌توانند اطلاعات خود را به صورت الکترونیکی ثبت کنند، بیان داشت: کد اخذ شده از طریق سرشماری اینترنتی در سرشماری حضوری که از 25 مهر تا 25  آبان ادامه می‌یابد، مورد نیاز ماموران سرشماری قرار می‌گیرد.

وی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 را گذر از سرشماری سنتی به سرشماری مدرن و الکترونیکی عنوان کرد و افزود: انجام سرشماری به روش الکترونیکی در کاهش هزینه‌ها و تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ثمربخش است.

پورحضرت آسایش مردم در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 را از اولویت‌های سرشماری مذکور ذکر کرد و بیان داشت: از مردم می‌خواهیم که مشارکت خود را در این طرح ملی به حداکثر رسانده و با ماموران مرکز آمار همکاری کنند.

پورحضرت تصریح کرد: سرشماری نفوس و مسکن هر پنج سال یک بار انجام می‌شود و این هشتمین دوره از سرشماری نفوس و مسکن است.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: مسؤولان دستگاه‌های لشکری و کشوری، بخشداری‌ها، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای بخش مرکزی و بخش لوندویل با پیشگام شدن در سرشماری به روش اینترنتی می‌توانند زمینه‌ مشارکت و ترغیب افراد زیرپوشش خود را در انجام سرشماری فراهم کنند.

کد خبر : ۴۱۳۲۰۳