خبرگزاری کار ایران

در منطقه آزاد انزلی برگزار شد؛

مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری هفته کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۷۱۵

مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری هفته کردستان در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

 به گزارش ایلنا از بندر انزلی ، جشنواره هفته فرهنگی کردستان که به همت سازمان منطقه آزاد انزلی و با همکاری استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کردستان در این منطقه برپا شده بود با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید.

 بنابر این گزارش این جشنواره در راستای اجرای تفاهم ‌نامه همکاری فی‌مابین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای نخستین بار در مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

این رویداد فرهنگی که با هدف احیای فرهنگ اصیل کشور، ارتباط مناسب بین اقوام، ایجاد تعادل وجود مشترک اقوام ایرانی و فراهم کردن فضایی شاد و مفرح برای گردشگران از روز بیستم شهریور در فاز تجارت و گردشگری این سازمان آغاز شده بود، پس از یک هفته با اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری بکار خود پایان داد.

این  هفته فرهنگی با استقبال خوب مردم و اجرای آیین‌های بومی، محلی و نمایشگاه صنایع دستی از سوی هنرمندان هموطن کردستانی توجه گردشگران بسیاری را در منطقه آزادانزلی به خود جلب کرد، برنامه های این جشنواره  شامل برپایی سیاه چادر و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی، اجرای نمایش‌های آیینی و سنتی، موسیقی نواحی و فولکلور، نمایش خیابانی، شب شعر و اکران فیلم بود که لحظات خوش و ماندگاری را برای گردشگران رقم زد.

گفتنی‌است حضور مدیر عامل و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزادانزلی ،معاون فرهنگی و اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی منطق آزاد انزلی و مدیران عالی استان کردستان از جمله استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرهنگی آن استان در کنار مدیران مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیران کل دستگاه های فرهنگی استان گیلان و فعالان اقتصادی و فرهنگی از نکات قابل توجه این هفته فرهنگی بود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز