خبرگزاری کار ایران

با صعود به قله سبلان صورت گرفت؛

سومین صعود تیم کوهنوردی منطقه آزاد انزلی به قله‌های ایران در سال 95

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۵۲۸

تیم کوهنوردی سازمان منطقه آزاد انزلی به قله سبلان که سومین قله بلند ایران با ارتفاع۴۸۱۱ متر بوده صعود کرده و در بام قله پرچم منطقه آزاد انزلی را به اهتزاز در آوردند.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی، تیم کوهنوردی این سازمان متشکل از سامان طالبی بیدرونی به همراه علیرضا خندان از پرسنل منطقه آزاد انزلی به قله سبلان که سومین قله بلند ایران با ارتفاع۴۸۱۱ متر بوده صعود کرده و در بام قله پرچم منطقه آزاد انزلی را به اهتزاز در آوردند.

این تیم کوهنوردی با صعود به این قله برای سومین بار در سالجاری پرچم سازمان منطقه آزاد انزلی را بر بام قله های ایران بر افراشتند.

بنابر این گزارش پیش از این نیز طالبی و خندان توانسته بودند که سه بار از جبهه‌های مختلف به قله دماوند که بلندترین قله ایران و بلندترین قله آتشفشانی آسیا محسوب می‌شود صعود داشته باشند.

گفتنی است این صعود از جبهه شمالی انجام شده و دو روز به طول انجامید و کوه سبلان در حقیقت سومین قله بلند ایران با کوهستان عظیم وآتش فشانی از کوه‌های متعدد بلندی چون صائین، نرمیق، قوشه داغ و…تشکیل شده است.

کوه دماوند، سمبل وحدت، همدلی و صلابت ایران است و صعود به این قله به همت این کوهنوردان نشانه اقتدار، همت وسخت کوشی ایرانیان به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز