خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان پسماند شهرداری رشت خبر داد:

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در محلات رشت

سرپرست سازمان پسماند شهرداری رشت از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در محلات رشت خبر داد و اظهار کرد: طرح تفکیک از 70 درصد کنونی به 85 درصد محلات در سال جاری می‌رسد.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا حاجی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اهداف سازمان پسماند را جمع‌آوری زباله، رفت و روب شهر و چگونگی امحای آن و برگشت به محیط عنوان کرد و بیان داشت: در راستای اهداف سازمان پسماند بازنگری در بحث قراردادهای جمع‌آوری زباله صورت گرفته است.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری رشت از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در محلات رشت خبر داد و اظهار کرد: طرح تفکیک از 70 درصد کنونی به 85 درصد محلات در سال جاری می‌رسد.

حاجی پور مکانیزه کردن رفت و روب شهر را از جمله قرارداد جدید این نهاد ذکر کرد و افزود: از اول مهر ماه امسال ماشین‌های مکانیزه برای جمع‌آوری زباله‌های خشک در رشت فعال می‌شوند.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری رشت تصریح کرد: مشارکت مردم در بحث تفکیک زباله زیر 10 درصد است که انتظار همراهی بیشتر در اجرای بهتر این طرح می‌رود.

وی ادامه داد: آموزش چهره به چهره خانوارها در زمینه پسماند و تولید ویژه برنامه‌های آموزشی در رسانه ملی از جمله برنامه‌های سازمان است.

حاجی پور راه‌اندازی زباله‌سوز را در برطرف کردن معضل زباله سراوان مهم دانست و بیان داشت: شهردار و مسؤولان مربوطه در حال پیگیر این موضوع هستند و با احداث کارخانه زباله‌سوز معضل دفن زباله در سراوان برطرف می‌شود.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت نقاشی دیواری، بازی‌های فکری و سرگرمی نظیر شهر پاکیزه، تفکیک زباله و... را از دیگر برنامه‌های آموزشی سازمان پسماند برای فرهنگ‌سازی طرح تفکیک بیان کرد.

حاجی پور با اشاره به اینکه روزانه 500 تن زباله در رشت تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: این میزان تولید زباله از شهرهایی مانند اصفهان نیز بیشتر است و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی اظهار کرد: برای ساماندهی گاری‌چی‌ها به ایستگاه‌های ثابت هدایت می‌شوند.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری رشت به وضعیت زباله سراوان اشاره کرد و گفت: مسیر دفن زباله در سراوان به طرف خوبی هدایت می‌شود و در آینده شاهد معضلات کمتری در این زمینه خواهیم بود.

 

کد خبر : ۴۰۰۳۹۱