خبرگزاری کار ایران

شهردار کلانشهر رشت عنوان کرد:

تلاش شهرداری رشت جهت ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۳۹۳۹۱۳

شهردار رشت با اشاره به توانمندسازی جوامع محلی در ابعاد گوناگون گفت: اعتماد سازی محلی زمینه توسعه شهری با محوریت مناطق محروم است که می توان در این مناطق بر اساس توانمندی افراد بویژه جوانان برای اشتغال ، فرهنگ ، اقتصاد و .. آنان برنامه ریزی کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، شهردار رشت امروز در جلسه مشترک با مدیرکل کمیته امداد گیلان که در راستای ایجاد زمینه های مساعد همکاری برای توانمندسازی حداکثری خانواده های تحت حمایت  برگزار شد با بیان این مطلب گفت: شهرداری رشت همه توان مدیریتی و اجرایی خود را برای برخورداری مستعدین اشتغال این نهاد از شغل پایدار بکار خواهد بست .

محمد علی ثابت قدم با بیان اینکه با تجمیع بانک اطلاعاتی دقیق از تعداد مددجویان مستعد اشتغال با اولویت جوانان جویای کار می توان بر روی آنها سرمایه گذاری کرد افزود: آموزش این افراد با توجه به توانایی و استعدادی که دارند مسیر توانمندسازی را تسهیل و می توان برنامه ریزی دقیق تری برای اشتغال آنها متناسب با مشاغل مورد نیاز در حوزه شهری  انجام داد.

وی با اشاره به اینکه 55 منطقه در رشت وجود دارد که قابلیت افتتاح سرای محلات را دارند تصریح کرد:  تاکنون سرای محله در پنج منطقه استادسرا، چهل تن، شالکوه، عینک، حمیدیان و جماران شروع به‌کار کرده است که می توانیم با برنامه ریزی و هماهنگی، مستعدین اشتغال را برای آموزش به این سراها معرفی کنیم.

شهردار رشت با اشاره به توانمندسازی جوامع محلی در ابعاد گوناگون گفت: اعتماد سازی محلی زمینه توسعه شهری با محوریت مناطق محروم است که می توان در این مناطق بر اساس توانمندی افراد بویژه جوانان برای اشتغال، فرهنگ، اقتصاد و ... آنان برنامه ریزی کرد.

در این جلسه مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز با بیان اینکه در حال حاضر  218 هزار و 623 نفر مددجو ،  21 هزار و 500 نفر از دانش آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد گیلان قرار دارند گفت : 60 درصد جمعیت مددجویی را سالمندان تشکیل می دهند و 6هزار خانوار نیز زنان سرپرست می باشند.

علیرضا محمدی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی مناطق محروم و روستاهای گیلان افزود: ایجاد اشتغال بصورت تجمیعی در دستور کار این نهاد قرار دارد زیرا ایجاد طرح های تجمیعی از پایداری بیشتری نسبت به طرح انفرادی  برخوردارند.

وی با بیان اینکه تا کنون 5 هزار نفر مستعد اشتغال شناسایی شده اند تصریح کرد : این افراد ظرف سه ماه آینده برای ارائه آموزش های لازم بر اساس توانمندی و استعدادی که دارند معرفی می شوند.

در ادامه این نشست معاون اشتغال و خودکفایی ، معاون حمایت و سلامت خانواده و همچنین معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد گیلان هریک به بیان نقطه نظرات خود در خصوص آموزش و اشتغال نیازمندان پرداختند.

لازم به ذکر است در این دیدار مقرر شد ظرف یکماه آینده اسامی مستعدین اشتغال از سوی کمیته امداد گیلان به شهرداری رشت اعلام شود تا زمینه های لازم برای آموزش و بکارگیری این افراد در مناطق مختلف رشت بصورت اشتغال تجمیعی با توجه به نوع آموزش های ارائه شده به آنان صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز