خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

نرخ بیکاری در گیلان 11 درصد است/ عزم استانی برای رونق تولید

استاندار گیلان از کاهش نرخ بیکاری در استان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در گیلان اکنون 11 درصد است و این وضع نشان‌دهنده عزم استانی برای کاهش نرخ بیکاری است.

به گزارش ایلنا در رشت، محمدعلی نجفی لحظاتی پیش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: اقدام‌های آموزش و پرورش در زمینه ساماندهی و تهیه امکانات و تجهیزات در مدارس قابل قبول است.

استاندار گیلان هدایت دانش‌آموزان به تمام رشته‌های تحصیلی را مهم خواند و خاطرنشان کرد: 90 درصد از دانش‌آموزان استان داوطلب تحصیل در رشته علوم تجربی هستند در حالی گیلانی‌ها در رشته ریاضی نیز قوی‌تر هستند و باید به تمام رشته‌ها توجه شود.

نجفی با بیان اینکه ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند عزم همگانی است بیان کرد: مبارزه با بی‌سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال کار چندان مشکلی نیست و باید اهتمام جدی در این زمینه داشت.

وی عملکرد آموزش و پرورش گیلان را قابل قبول دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی خوبی در دست انجام است.

استاندار گیلان به وضعیت بیکاری استان اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در گیلان اکنون 11 درصد بوده و این وضعیت نشان‌دهنده عزم استانی برای کاهش نرخ بیکاری است ضمن اینکه تا رسیدن به موقعیت مطلوب فاصله داریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه با همت جمعی در آینده این استان سبز در ریشه‌کنی بی‌سوادی می‌شود، تصریح کرد: برای این منظور دست‌اندرکاران، اعضای شورای آموزش و پرورش، معاونان  و... همه باید پای کار باشند.

وی با اشاره به بی‌سوادی در برخی مناطق جلگه‌ای شهرستان‌های استان یادآور شد: بی‌سوادی در مناطق استان پسندیده نیست و باید برای جذب این افراد در کلاس‌های سوادآموزی تلاش‌های مضاعف صورت گیرد.

کد خبر : ۳۹۲۵۸۶