خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان خبر داد:

برگزاری مراسم بزرگداشت شهیدان انصاری و نورانی در سه شهر گیلان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه تنها استاندار شهید کشور متعلق به استان گیلان است، افزود: استان گیلان 104 شهید ترور تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و جا دارد این جنبه از تاریخ مبارزات مردم غیور گیلان بازشناسی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، امروز نشست ستاد بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان انصاری استاندار اسبق گیلان و شهید نورانی معاون عمرانی وی و شهدای کارمند در استانداری گیلان برگزار شد.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار بیان کرد: شهیدان انصاری و نورانی در حساس‌ترین مقطع تاریخی کشورمان جانشان را پای آرمان‌های خود گذاشتند و ما موظفیم که به بهترین وجه یاد و خاطره این شهیدان والامقام را ارج بگذاریم و فرصتی برای مرور آنچه که بر ملت ما گذاشت ایجاد کنیم.

محمد احمدی پور با بیان اینکه تنها استاندار شهید کشور متعلق به استان گیلان است، افزود: استان گیلان 104 شهید ترور تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و جا دارد این جنبه از تاریخ مبارزات مردم غیور گیلان بازشناسی شود.

گفتنی است مراسم استانی بزرگداشت شهیدان انصاری و نورانی و 257 کارمند شهید گیلان  ساعت ١٠ صبح روز سه شنبه پانزدهم تیرماه  در مسجد قدس رشت برگزار می‌شود.

همچنین مراسم بزرگداشت این شهدا عصر سه شنبه در زادگاهشان در شهرستانهای رودسر و لنگرود برگزار می‌شود.

شهید انصاری استاندار اسبق گیلان و شهید نورانی معاون عمرانی‌اش سحرگاه پانزدهم تیر ماه سال 1360 در چهارمین  روز از مبارک رمضان، یک هفته پس از انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در مسیر عزیمت به استانداری به دست منافقان کوردل در رشت به شهادت رسیدند.

کد خبر : ۳۸۵۱۹۶