خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی پلیس گیلان خبر داد:

برخورد جدی با هنجارشکنان بدحجاب و روزه‌خواران در گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۸۸۳

در ماه مبارک‌رمضان تمام متصدیان مراکز پذیرایی درون‌شهری و بین راهی که قصد ارائه خدمات در طول روز را دارند باید از اداره نظارت بر اماکن عمومی مجوز لازم بگیرند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدرضا جعفری‌خیرخواه ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان به تشریح موارد رعایت شئونات اسلامی در ماه مبارک رمضان پرداخت.

وی توجه بیشتر مدیران، متصدیان، شاغلان واحدهای صنفی و اماکن عمومی و شهروندان به رعایت شئونات اسلامی در ماه مبارک رمضان را ضرورت دانست.

معاون اجتماعی پلیس گیلان به فعالیت واحدهای صنفی در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان تمام متصدیان مراکز پذیرایی درون‌شهری و بین‌راهی که قصد ارائه خدمات در طول روز را دارند باید از اداره نظارت بر اماکن عمومی مجوز لازم بگیرند.

خیرخواه  تذکر لسانی را اقدام نخست پلیس در ماه‌مبارک رمضان ذکر کرد و بیان داشت: در صورت تکرار و اصرار جرم، برخورد قانونی با هنجارشکنان در دستور کار پلیس قرار می‌گیرد.

‌خیرخواه با تأکید بر ضرورت رعایت حفظ ارزش‌ها، ادامه داد: حفظ ارزش‌های اسلامی قوام‌دهنده جامعه و نشانه قداست بخشیدن به خون مطهر شهدا است.

وی اضافه کرد: مالکان رستوران‌ها نیز باید با نصب اطلاعیه اعلام کنند که مجوز فعالیت تنها برای ارائه خدمات به گردشگران است.

وی اولویت اعطای مجوز فعالیت در ماه‌مبارک رمضان را با رستوران‌هایی دانست که زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با تصریح بر اینکه پخت غذا نباید در انظار عموم انجام شود، تصریح کرد: در ماه‌مبارک رمضان به رستوران‌های خارج از شهر و مسافرخانه‌ها و مهمان‌پذیرهایی که دارای مسافر هستند مجوز فعالیت داده می‌شود.

وی برخورد با هنجارشکنان و بدحجاب‌ها و افرادی که در خودروها و مکان‌های عمومی اقدام به استعمال دخانیات می‌کنند را در اولویت کار پلیس دانست.

خیرخواه از راه‌اندازی شعبه‌ویژه برخورد با روزه‌خواری و متظاهران به روزه خواری و هنجارشکنان در دادگستری گیلان در ماه مبارک رمضان با هماهنگی دادستان خبر داد.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه نباید محل سرو غذای رستوران‌های مجوزدار در منظر دید باشد، یادآور شد: رعایت موازین شرعی از طرف مالکان صنوف تغذیه ضروری است.

به گفته جعفری‌خیرخواه، مراکز پذیرایی مستقر در داخل مراکز اقامتی نیز صرفاً مجاز به ارائه خدمات به مسافران این واحدها هستند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان تلفن 110 و 2183484 ستاد خبری اداره نظارت بر اماکن عمومی را برای دریافت گزارش‌های مردمی اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز