خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

نباید در بالای منابر دولت را تخریب کرد/ انتقاد درست است، اما تضعیف دولت جایز نیست

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه برخی از علمأ روی منبرها دولت را تخریب می‌کنند، اظهار کرد: دولت با توجه به مشکلات بسیار به‌سختی مملکت را اداره می‌کند و نباید سربار دولت شویم.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی لحظاتی پیش  در گردهمایی بزرگ علمأ، روحانیون و طلاب گیلان در مصلای امام خمینی(ره) این شهر گفت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گردهمایی مذکور از زمان آیت‌الله صادق احسان‌بخش نماینده فقید ولی فقیه در استان برگزار می‌شود.

قربانی بر انجام وظیفه علمأ به وظایف دینی به نحو مطلوب در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و یادآور شد: خداوند به ما توفیق دهد رسالت خود در خدمت به مردم را به نحو مطلوب انجام دهیم.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه علمأ باید حقایق دین را برای مردم بیان کنند، بیان کرد: پیامبر اکرم قرآن را برای مردم تفسیر می‌کرد و علمأ باید قرآن و توضیح‌المسائل را برای مردم بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از علمأ روی منبرها دولت را تخریب می کنند، اظهار کرد: دولت با توجه به مشکلات بسیار به‌سختی مملکت را اداره می‌کند و نباید سربار دولت شویم.

قربانی به تلاش دشمنان برای از بین بردن آثار اسلام و قرآن اشاره کرد و گفت: علمأ باید نحوه نقد و پاسخ گفتن به شبهات دشمن را بدانند و برای مردم بیان کنند.

امام جمعه رشت، انتقاد را سبب اصلاح امور توسط مسؤولان خواند و بیان کرد: انتقاد درست است، اما تضعیف دولت جایز نیست.

قربانی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید دولت با ملت و ملت با دولت باشند.

وی، علمأ و روحانیون را سربازان امام زمان(عج) توصیف کرد و افزود: از زمان پیامبر اکرم(ص) احکام دینی توسط علمأ به مردم رسیده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، علمأ را یار محرومان دانست و خاطرنشان کرد: وحدت و یکپارچگی باید بین ملت و دولت حفظ شود.

وی با بیان اینکه عمل علمأ باید مبین اسلام باشد، تصریح کرد: مردم از علمأ توقع صداقت، ادب، تواضع، ایمان و باور به مقدسات دارند تا خود را تقدیم اسلام کنند.

کد خبر : ۳۷۷۸۶۰