خبرگزاری کار ایران

جان احمد آقایی خواستار شد:

اجازه ندادن به ورود عده محدودی به عنوان گردشگرنما در گردنه حیران

معاون اجتماعی رئیس کل دادگستری گیلان از تمام مسئولان محلی و استانی خواست تا اجازه ندهند عده محدودی با عنوان گردشگرنما با ورود به حیران اقدام به تخلف و زمین‌خواری کنند.

به گزارش ایلنا از آستارا، جان‌احمد آقایی امروز در جلسه شورای پیشگیری از جرایم در این شهرستان با تکذیب خبرهای مربوط به تصرف اراضی در منطقه گردنه حیران در سال جاری، بیان کرد: از مسئولانی که در ماه‌های اخیر مصاحبه‌هایی مبنی بر تصرف اراضی در گردنه حیران داشته‌اند می‌خواهیم واقعیت‌ها را بیان کنند.

آقایی با اشاره به موضوع تصرف در گردنه حیران که سال گذشته رسانه‌ای و موجب تنش در بین تنی چند از دستگا‌ه‌ها شد، تصریح کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت وارد ماجرا شده و تمام کسانی که با دور زدن قانون تخلفاتی را در این منطقه بکر توریستی داشته‌اند، تحت تعقیب قرار داده است.

معاون اجتماعی رئیس کل دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: گیلان و اردبیل در طول تاریخ در مناسبت‌های مختلف در کنار یکدیگر بوده‌اند و این دو استان با تدبیر مسؤولان بلندپایه در راستای مقابله با زمین‌خواری به‌ویژه در گردنه حیران فعالیت دارند.

آقایی از تمام مسئولان محلی و استانی خواست تا اجازه ندهند عده محدودی با عنوان گردشگرنما با ورود به حیران اقدام به تخلف و زمین‌خواری کنند.

وی با تصریح بر اینکه سواحل شهرستان‌های آستارا، لنگرود، انزلی و رودسر بیشترین میزان تعرض را داشته است، خاطرنشان کرد: حتی برخی سودجویان نیز به حریم دریا تجاوز کرده‌اند.

آقایی از فضای مجازی به عنوان یک دشمن واقعی خانواده‌ها نام برد و افزود: در این محیط به ظاهر آرام و بی‌سرو صدا، شاهد وقوع جرایم پر سر و صدا و وحشتناکی هستیم که وظیفه خانواده‌ها کنترل فرزندان و استفاده بهینه از این دشمن مجازی است.

معاون اجتماعی رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه طبق بخشنامه ابلاغی باید تا سال 83 تمام سواحل منطقه آزادسازی می‌شد، اذعان داشت: با گذشت بالغ بر یک دهه از این موضوع هنوز شاهد تصرفاتی در سواحل استان گیلان هستیم.

آقایی بیکاری را یکی از عوامل مهم بزهکاری و جرم در جامعه عنوان کرد و افزود: بسیاری از بزهکاران دستگیر شده افراد بیکار هستند و باید تدبیر ویژه‌ای برای مقابله با این معضل اجتماعی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: خانواده یک رکن مهم در نظام اسلامی است و پدران و مادران وظیفه سنگینی برای هدایت فرزندان و گرفتار نشدن آنها در دنیای امروزی دارند.

کد خبر : ۳۷۱۷۸۶