خبرگزاری کار ایران

مدیر شهرسازی گیلان

طرح تفصیلی مناطق رشت بزودی تصویب می‌شود

مدیر شهرسازی گیلان گفت: طرح تفصیلی مناطق سه، دو و پنج شهرداری رشت نیز به ترتیب در اولویت کاری قرار دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، خدیجه انشا صبح امروز در جلسه اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: 22 سال از عمر طرح تفصیلی ملاک عمل شهرداری رشت می‌گذرد و اتمام افق اجرایی این طرح یکی از ضروری‌ترین اهداف میان‌مدت گیلان در تهیه طرح تفصیلی برای کلانشهر رشت بود.

وی بیان داشت: نخستین طرح تفصیلی شهر رشت با روش پهنه‌بندی شامل سکونت، کار، فعالیت و فراغت با قابلیت انعطاف‌پذیری بیشتر برای رعایت حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی تصویب و ابلاغ شده است.

مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه با همت دست‌اندرکاران امر طرح تفصیلی منطقه یک رشت با جمعیتی بالغ بر 165 هزار و 600 نفر تصویب و ابلاغ شد، تصریح کرد: طرح تفصیلی مناطق سه، دو و پنج شهرداری رشت نیز به ترتیب در اولویت کاری قرار دارد.

انشا، با اشاره به اینکه پیش از این نیز در مرداد ماه سال گذشته طرح تفصیلی منطقه چهار رشت تصویب و ابلاغ شده بود، افزود: رویکرد مشارکتی تمام تشکل‌های تخصصی و حرفه‌ای به‌ویژه نظام‌مهندسی گیلان و دیگر تشکل‌های مردمی، نهادهای دولتی خدمت‌رسان و زیربنایی موجب بهره‌مندی از تمام نظرهای تخصصی کارآمد و واقع‌بینانه در تهیه طرح تفصیلی شده است.

وی آگاهی عموم شهروندان و دسترسی آزاد به اطلاعات اراضی، شبکه معابر و تمام ضوابط ساخت‌وساز را از مؤلفه‌های حقوق شهروندی در طرح تفصیلی عنوان کرد.

مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی گیلان،با ابراز امیدواری از تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی مناطق دو و سه و پنج شهرداری رشت، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تفصیلی شاهد ارتقای کارآمدی زندگی شهروندان و قانونمند کردن ساخت‌و‌ساز خواهیم بود.

انشاء اجرای صحیح طرح تفصیلی شهر رشت توسط شهردار و نظارت مستمر تمام دستگاه‌های مسئول موجب ایجاد تعادل در فضای سکونت، کار، فعالیت و فراغت می‌شود.

کد خبر : ۳۶۰۵۰۳